Hardnekkig onbekend virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hofmeijer86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Door onbekende oorzaak heb ik een virus opgelopen op mijn laptop, dit zijn de symptomen: Als ik een programma wil openen krijg ik bij sommige programma's (skype bijv.) de error 'toepassing is niet gevonden', andere programma's (IE, Word etc.) worden niet geopend omdat er een lijstje komt met 'programma openen met...'. 'Openen met' een programma heeft geen zin.
Programma's downloaden (zoals reparatieprogramma's) lukt niet want dan krijg ik dezelfde meldingen.
Ik kan op internet door een website te openen via 'uitvoeren'.
Er is al een bestand verwijderd (via een virusscanner) genaamd 'zipexr.dll', dit had echter geen effect. Verder geeft elke (online) scanner aan dat computer virus-vrij is.

Is er iemand die weet met welk virus ik te maken heb (of hoe ik daar achter kan komen) en hoe ik deze kan verwijderen? Alvast bedankt.

Ik heb Windows XP btw.

Laatst bewerkt:
ik kreeg eerst dat hij telkens vastliep ctrl_alt_del helpte ook niks dus steeds resette

wat je kan doen is via een andere pc een virusscan/malwarescan ofzo de downloaden dan zet je die op een usb stickie en dan stop je die in je ''kapotte'' computer en dan probeer je of het dan wel lukt

SuperAntiSpyware word het meest aangeraden,

Even updaten, en hij vind het virus zo, na het scannen wel even in de quarantine kijken , je kan hem als nog even verwijderen.

Blijft het probleem voordoen, plaats dan nog een bericht, dan kijk ik wel eventjes verder.

Moet je wel eventjes goed duidelijk vertellen wat de problemen zijn, en upload desnoods een paar printscreens.

Groetjes Maurice.

opgelost!

Het virus heb ik kunnen verwijderen, deze had alleen veel schade aangericht waardoor windows niet meer goed liep. Belangrijke bestanden kon ik gelukkig nog op d-schijf zetten, c-schijf geformatteerd en windows opnieuw geïnstalleerd. Loopt weer als een zonnetje.

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan