Hardnekkig probleem met thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik effe u kennis afgetoets
macfilter kan in je router zitten in belgie belgacom.
bij het bedrijf telenet(belgie) is er dan eigenaardigheid dat hij elke computer een ip geeft vanuit de server en bijgevolg kunnen zij bepalen hoeveel er maar op internet kunnen

nu ga ik er vanuit dat u van nederland bent ik weet niet volledig hoe het bij jullie zit Nu moet je een bakje hebben met uw aansluitingen merk type als je erin bent geweest (en je gebruikt geen vaste ip's) dan moet je dhcp aanzetten dit maakt dat de computers een address krijgen binnen het netwerk.
Wat je best ook doet is mac overwrite zodat men op internet niet kan zien wie er allemaal is geconnecteert en maakt je computer niet volledig bereikbaar van internet zijde maar wel in het netwerk

hierna kan je het comando routrt met ip gebruiken om te detecteren dat hij het juiste path kiest en die is computer router computer krijg je terug computer router
dan is de router niet volledig juist ingesteld.

Ik heb inderdaad niet zoveel kennis van het netwerkspul. Ik heb wel in de router gekeken en daar lijkt alles goed te staan. Bij 'Network' > 'Devices an users' staat de speler in het rijtje naast de laptop en de desktop met de melding 'Connected with Fritz!box'.

Verder wil ik niet al te veel overhoop halen in de router, omdat in principe verder alles perfect werkt. Alleen het thuisnetwerk geeft dus gedoe.

Er is mij gevraagd om de status op 'opgelost' te zetten....

Ik wil echter graag nog één poging doen om te vragen of iemand nog een suggestie heeft om genoemd probleem op te lossen....

Inmiddels is (ben er al vele uren mee bezig geweest) wel duidelijk dat het thuisnetwerk niet goed functioneert. Het moet
toch op een of andere manier op te lossen zijn.

Ik hoop dat iemand nog een idee heeft.....

kan je eens bij start uitvoeren "//computernaamdie je wil bereiken/" typen en zeggen wat hij zegt
nadien ga je ook eens "ipconfig /all" klikken op bijde computers dan zie je ip staat dit getal moet je als volgd uitvoeren

comuter 1
zegt ip 192.168.1.5 bvb
computer 2
zegt ip 192.168.1.6 bvb
dan ga je naar computer 1 en klik je "ping 192.168.1.6"
dan ga je naar computer 2 en klik je "ping 192.168.1.5"
je gaat dan de resultaten hier geven
wat wil ik zien
kan computer niet bereiken of hij opende verkenner

packet niet verzonden of packet verstuurd met 100ms bvb

Bedankt dat je nog even de moeite wilt nemen....

De opdracht //laptop/ vanuit de desktop (via uitvoeren) werkt niet. Misschien dat ik de opdracht niet goed uitvoer...

Dit zijn de gevonden ip-adressen

Laptop: 192.168.178.22
Desktop: 192.168.178.31
Mediaspeler: 192.168.178.32

Als ik (vanuit de desktop) ping naar de laptop 192.168-178.22 krijg ik de melding 'De doelhost is niet bereikbaar'
Als ik (vanuit de laptop) ping naar de desktop 192.168-178.31 krijg ik de melding 'De doelhost is niet bereikbaar'
Als ik (vanuit de desktop en de laptop) ping naar de mediaspeler 192.168-178.32, dan lukt het wel.... met resultaat: 4 verzonden, 4 ontvangen, 0 verloren (0% verlies)

Op alledrie de apparaten is dus geen enkel 'ander' apparaat (die gedeeld zouden moeten zijn) te zien.

Het is een hardnekkig en lastig probleem. Waarom kan ik nou wel pingen met de speler en niet met de laptop naar de dektop en andersom!En als ik dan kan pingen naar de speler, waarom zie ik hem dan niet in het overzicht. zeer merkwaardig.

Ik heb inmiddels voor de 15e keer of zo de instellingen op speler, laptop en desktop doorlopen, maar het zou echt goed moeten staan.

Laatst bewerkt:
OPGELOST!
Al vrij snel na het ontstaan van het probleem, heb ik gekeken (en later nog een keer) naar de Windows firewall; ik zag allemaal rode balken en ben er (iets te snel) vanuit gegaan dat dit overrulled, en uitgezet, werd door de firewall van F-secure. Het uitzetten van de firewall in F-secure hielp dus ook niet.
Omdat in de reacties steeds maar (nu blijkt, terecht) gewezen werd op de instellingen van de Firewall, ben ik er toch weer opnieuw ingedoken en toen zag ik dat ik ‘toch’ nog een instelling moest veranderen in de Windows fiirewall. In F-secure heb ik (na wat zoekwerk) ingesteld dat mijn netwerkadapter uitgesloten is van de Firewall. Ik had mezelf (en jullie ook een beetje) een hoop gedoe kunnen besparen door toch niet iets beter op te letten. Excuus hiervoor!

Onduidelijk blijft, waarom het voor de problemen wel goed functioneerde. Wellicht door een update….

Nogmaals iedereen dank bij het oplossen van dit vervelende probleem!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan