Hardnekkig Skype (geluid) probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Armia

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Beste,

Ik heb sinds enkele dagen een hardnekkig probleem met mijn skype (geluid).
Het een op andere moment kwam er simpel weg geen enkel geluid meer uit, geen berichtjes geen meldingen niks.

Komt nog eens bij dat mijn cam hem een paar dagen terug ook met skype is gaan spacen (weigerd elke werking) ook onder het kopje ''call quality information'' krijg ik een foutmelding onder microphone and speaker. En het enige wat ik als optie geselecteerd krijg of kan krijgen is ''None'' Wat vreemd is want mijn microfoon zit IN mijn cam, en daarnaast is mijn geluidssysteem extern aangesloten op mijn pc.

Hij heeft hiermee eerder nooit problemen gehad. En zegt ook het volgende:
Can't detect your soundcard.
Your computer needs a soundcard to make audio calls.
Try our sound setup guides or plug in a headset that comes with its own sound card.

Nou allemaal leuk en aardig, maar er komt verder gewoon geluid uit mijn pc via het externe systeem via youtube e.d. dat is allemaal geen probleem.

Hiernaast komt nog eens als probleem als iemand mij belt (krijg wel popup maar geen geluid) en ik klik op accepteren (met of zonder cam) of ik bel iemand. zodra ik er op geklikt heb auto-canceld hij het hele gesprek/belgebeuren binnen 1-2 seconden met de melding:
Problem with playback device

Dit probleem doet zich dus al dagen voor en word hier echt stapel gek van:shocked:
Ook dacht ik dat het aan mijn verouderde bejaarde cam lag, dus maar een nieuwe cam van TRUST gehaald, nooit problemen met dit merk gehad. Ook braaf de bijgeleverde CD geinstalleerd etc.
Ingeplugd en toen zei skype ''uw webcam werkt blabla'' en daarna weer dezelfde foutmeldingen als hierboven met microphone/speakers etcetcetc. Hier zit de microfoon tevens ook bij in gebouwd....

Ohja mijn pc loopt nog op XP... maar lijkt me dat dat geen probleem moet vormen?

Iemand nog suggesties/ideëen?
Heb al meerdere opties via google opgezocht en geprobeerd etc. maar niets schijnt te helpen... :shocked:

Microfoon instellingen -> opties -> Geluidsinstellingen ? Misschien kun je hier wat mee of in ieder geval in deze richting moet je even zoeken, want wie weet heb je meerdere opties.

thanks for the input, maar nee... ook daar krijg ik dus alleen maar de opties ''none'' te zien zowel op microfoon als speaker terwijl me cam (zonder geluid somehow) wel werkt op een site bijvoorbeeld:confused:

Rechts onderin staat een luidsprekertje en dan afspeelapparaten en opnameapparaten daar even mee prutsen en kijken of hij aan of uit staat (webcam met microfoon dan).

Heb ik ook allemaal al nagecheckt kerel :P

Anyway, uit eindelijk toch maar een systeem herstel nogmaals geprobeerd van nu 2 weken terug...
Kreeg daarna de melding dat er geen veranderingen waren gedaan blabla, dus kon opnieuw een SH optie kiezen, of niet uiteraard...
Toch skype maar weer geopend naar automatisch opstarten er van, en toen ineens deed alles het wel weer? heel vreemd...
Maar schijnt dus, voor nu althans, opgelost te zijn.
Snap er verder de flikke niet van, maar.... eind goed al goed zal ik maar zeggen dan.

Als je nu kijkt wat er mis is gegaan of wat er anders is dan voorheen. Heb je het probleem gevonden en weet je het voor de toekomst.

Dat is misschien wel het irritante nu juist, ik merk niks anders... zie ook niks anders....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan