Hardnekkig virus keert terug (Computer start niet meer!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tyz3r

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Nadat ik een torrent had gedownload, kreeg ik dit virus probleem: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/554890-Computer-totaal-genfecteerd

Nadat dat was opgelost durfde ik het toch maar weer aan om torrents te downloaden, maar nu echt alleen maar de torrents waar 10+ reacties stonden dat het een goede was en 0 dat de torrent een virus meebrengt. Maar nu nadat ik mijn hond had uitgelaten, zag ik op mijn computer een huilende AVG en weer die nep antivirus dingen. Toen dacht ik: Verdomme, maar weer in veilige modus opstarten en dan met Combofix Mbam en HijackThis alle virus files verwijderen, maar nu herstart mijn pc zich telkens achterelkaar en komt hij wel nog bij het scherm waar je kunt kiezen of je de computer wilt opstarten in de veilige modus, maar als ik daar ben werken de pijltjes toetsen niet, dus kan ik hem niet opstarten in veilige modus. Wat moet ik doen?!

dit heb ik ook gehad hij laat wel de modules in en dan blijf het beeldscherm zwart start hij wel normaal dus als je kies voor normaal opstarten, doet ie dat niet kies ik voor windows op nieuw te laten installeren heb ik zelf gedaan, omdat ik het zelfde de had als jou..(dan kan je met een schone lei beginnen).

Hij heeft dan wel bij denk ik antivir solution pro geinstalled??

Laatst bewerkt:
Die heb ik erop gehad, omdat je dat dan ook een virus dat in je register gaat zitten, maar heb pc herinstalleerd en werkt weer.

Die heb ik erop gehad,
omdat je dat dan ook een virus dat in je register gaat zitten
, maar heb pc herinstalleerd en werkt weer.

ALLE virussen zitten ook in je register.....

En her-installeren is natuurlijk geen oplossing.

Zou hetzelfde zijn als zeggen: mijn auto is kapot, dus koop maar een nieuwe....

Ok, bedankt voor je hulp.

Maar ik wil het toch eerst proberen op te lossen zonder herinstallatie, weet iemand nog iets?

Oh, er is alweer gereageerd. Ik gebruik Windows XP pro.

Probeer eens op te starten vanaf de Windows XP cd en voor een herstel-installatie uit, dus GEEN HER-installatie

In de bios bij de opstart-volgorde cd cd/dvd speler als eerste zetten

Bij de opstart volgorde heb ik staan:

1st FLOPPY DRIVE
PM-WDC WD400BB-60JKC0
SM-GCR-8523B
IBA GE SLOT 0108 v1219
Disabled

Welke moet als eerste?

NEE!!!

Als die aangeeft "Press any key to boot from CD" Vliegt ie na ik zou kunnen kiezen welke installatie ik wil uitvoeren (kan ik dus NET niet) direct weer naar het scherm dat windows niet normaal kon worden gestart waarna hij weer telkens opnieuw opstart.

Bij het kiezen welke installatie ik wil uitvoeren werken de pijltjes toetsen ook niet.

Laatst bewerkt:
Ik kom nu door in de BIOS USB legacy aan te zetten wel in de Windows setup. Ik hoop dat ik zo weer verder geholpen kan worden.

Update:

Dan staat er:
To set up Windows XP now, press ENTER.
To repair a Windows XP installation using Recovery Cosle, press R.
To quit Setup without installing Windows XP, press F3.

Welke moet ik kiezen?

Laatst bewerkt:
Ik kom nu door in de BIOS USB legacy aan te zetten wel in de Windows setup. Ik hoop dat ik zo weer verder geholpen kan worden.

Update:

Dan staat er:
To set up Windows XP now, press ENTER.
To repair a Windows XP installation using Recovery Cosle, press R.
To quit Setup without installing Windows XP, press F3.

Welke moet ik kiezen?

Ik gok die 1e. Maar iemand anders was je bezig te helpen hiermee dus wacht liever tot die antwoordt :P.

hier nog [Enter], stukje verderop NIET installeren maar REPAREREN

Methode 2: De installatie van Windows XP herstellen door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP
Opmerking Als Windows XP vooraf op uw computer is geïnstalleerd, hebt u mogelijk de installatie-cd nodig om Windows opnieuw te installeren. Neem contact op met de fabrikant van uw computer om te controleren of de installatie-cd ondersteuning biedt voor een herstelinstallatie.

Ga als volgt te werk om Windows XP opnieuw te installeren door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP:

1. Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd- of dvd-station en start de computer opnieuw op.
2. Als het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven, drukt u op een toets om de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP.
3. Het volgende bericht wordt weergegeven in het scherm Welkom bij Setup:
Dit gedeelte van Setup zorgt ervoor dat Microsoft Windows XP op deze computer kan worden uitgevoerd: Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren. Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren met de herstelconsole. Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren.
4. Druk op Enter om Windows XP te installeren.
5. Druk in het scherm Gebruiksrechtovereenkomst van Windows XP op F8 om deze overeenkomst te accepteren.
6. Controleer of uw huidige installatie van Windows XP is geselecteerd in het vak en druk op R om Windows XP te herstellen.
7. Installeer Windows XP opnieuw volgens de aanwijzingen op het scherm. Nadat u Windows XP hebt hersteld, is het mogelijk dat u uw versie van Windows XP opnieuw moet activeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan