Hardnekkige KPN-Assistent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senang

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2012
Ik heb een tijdje geleden de KPN-Assistent gedownload maar dezelfde dag nog besloten hem weer te verwijderen omdat ik er feitelijk niets aan heb. Nu zit ik met het volgende probleem: Ik heb het programma verwijderd, maar mijn browser (Firefox) opent nog steeds met de pagina KPN Vandaag, hoewel Google search toch echt staat ingesteld als mijn startpagina (sterker nog, hij opent ze allebei tegelijk). Ik kan nergens resterende deeltjes van het programma op mijn computer vinden. Iemand een idee hoe ik hier vanaf kom? Het lijkt wel malware...

Bij voorbaat dank.

Doe het volgende:
Download HijackThis.exe via deze link
Sla het op, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Kies "Do a system scan only"
Maximaliseer het HijackThis scherm, en kijk daarna bij alle R0 en R1 onderdelen of je daar nog iets met KPN ziet staan voor wat betreft startpagina. Indien gevonden, zet er een vinkje voor en kies voor "Fix selected".
Kijk of het probleem dan wegblijft.

Tijs.

Hallo Tijs,

Dank voor je antwoord. Ik heb gescand met HijackThis, maar er staat nergens iets met KPN bij. Ik zie overigens wel Search Assistent staan, wat ook malware zou moeten zijn. Maar Malwarebytes geeft na een scan aan dat alles prima in orde is.

Misschien is er een plugin geïnstalleerd in Firefox.
Kijk het na, door in te typen in de adresbalk: about:plugins
en kijk ook naar about:addons

Tijs.

Doe eens het volgende (in Firefox):
[Alt]x toetscombinatie -> Opties -> tabblad Algemeen
Kijk hoe daar de startpagina staat. Staan daar meerder ingangen op 1 regel, zoals (bijv.):
www.google.nl|www.kpn.com

Indien ja, KPN gedeelte eraf halen (incl. het scheidingsteken dat erbij hoort ( "|"-teken ) en op OK klikken.

Verder zou je nog het volgende kunnen proberen:
In de adresbalk: about:config
in de configuratie zoeken naar: kpn

Mogelijk komt er dan ook nog iets boven water.

Tijs.

Het is gefikst. Er stonden inderdaad twee startpagina's bij tabblad Algemeen. Veel dank voor de hulp!

Groet,
Wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan