hardnekkige pop up anti spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransina

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hallo allemaal!
Ik heb een tijd terug een programma gebruikt "spyware doctor", maar ik vond dat uiteindelijk onpractisch en het programma vond ook nooit wat.
Ik heb het toen verwijderd, gewoon bij "mijn computer "en dan "programma's verwijderen toevoegen"....... zoiets.
Maar sinds die tijd heb ik nog altijd als ik de computer opstart het volgende stomme berichtje "signature definition missing, signature definition file not found, would you like to run smart update now? "
Meestal zeg ik dan gewoon nee, omdat ik er geen zin in heb. Een paar keer ben ik gaan rondzoeken, maar het programma bestaat gewoon niet meer in mijn computer.
Nu komt er sinds een dag of wat een schermpje naast, dat mijn "subscription "bijna verlopen is.
Het is niet heel erg, maar het is toch hinderlijk.:confused:
Weet iemand raad?
Groetjes, Fransina

Download, installeer en run eens CCleaner

Kijk ook eens bij Start - uitvoeren - typ msconfig - enter - tabblad opstarten of je daar een regel ziet staan die met spyware doctor te maken heeft. Zo ja, uitvinken.

Hallo allemaal,
Hartelijk dank RHPJS en Verhoog:thumb:
Ik heb jullie beider raad opgevolgd. Een leuk programma trouwens, die uninstaller, maar hij ziet mijn spyware doctor helaas niet. Ik heb geprobeerd em op te starten om em opnieuw te installeren, maar dat wil ook niet. Vreemd toch?:eek:
Verder heb ik CC cleaner al en gebruik die draai ik ook met regelmaat.
En dat andere; start, uitvoeren... enz, daar vind ik em ook niet. Eigenlijk bestaat de plaaggeest niet op mijn computer maar ik heb er toch last van:evil:
Wel fijn om te weten trouwens, dat van start- uitvoeren enz. , voor andere gelegenheden.
Nogmaals dank, groetjes, Fransina:thumb:

Wel fijn om te weten trouwens, dat van start- uitvoeren enz. , voor andere gelegenheden

Kijk dan ook eens hier. Op deze site staat precies welke items je wel nodig hebt en niet, zodat je je pc aardig wat sneller kan laten opstarten/werken (ong 80% heb je niet nodig).

Maar goed, je spyware doctor probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb flink zitten zoeken op het net en er blijken meer mensen last van te hebben (het lijkt wel spyware!), maar een oplossing lijkt nog niet 1-2-3 voorhanden. Wel kwam ik dit tooltje tegen, misschien dat die m wel kan vinden.

EDIT:deze website is volledig gewijd aan het deinstalleren van het kreng en bevat tevens een link naar alweer een uninstall programma.

Laatst bewerkt:
Even een berichtje uit een dependance van het gekkenhuis..
Ik heb net al dat hele lijstje nagekeken van dingen die je niet nodig hebt bij het opstarten. (echt bedank daarvoor Verhoog, geweldig om te hebben!:D), en wat vond ik: SDTrayapp, is Spyware doctor!!!!!!!!:evil:
Nou, dat is dan appeltje eitje verder??
Helaas. Ik heb de boosaard uitgevinkt, en bij het opnieuw opstarten eerst een boos berichtje van Windows, of ik dat nou echt wel wil; dingen veranderen bij het opstarten, en zo ja, dan blijft het voor straf altijd dit schermpje geven.
Dan een paar berichtjes van Spybot; of ik de veranderingen wil toestaan, en of ik dan de computer nog maar eens een keertje opnieuw op wil starten. He ja, waarom niet.
En als ik em dan weer opgestart heb, raad eens; dan staat SDTRayapp weer aangevinkt.
Dat is dus nu de stand van zaken.
Dat andere tooltje heb ik nog niet geprobeerd Verhoog, omdat ik zo opgewonden was dat ik die rotte doctor gevonden had. Dat ga ik nu alsnog doen.
Maar stap een is toch weten hoe het ding heet. Daarvoor alvast en nogmaals dank!!:D:thumb:
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ... oetjes, Fransina

Hallo Verhoog en iedereen,
die uninstaller is weer een instinker. Ik heb heel vaak van dat soort programma's gezien; je installeert het, vraagt het iets te doen en dan zegt het ding; als je wilt, dat ik dit verwijder, moet je eerst registreren en dokken.
Dat ging trouwens niet om Spyware doctor, maar iets anders, de beroemde doctor wordt door niemand gezien.
groetjes, Fransina:mad::D

Berichtje van windows is normaal (wel irri, ben ik met je eens). Gewoon vinkje zetten en wegklikken.

We gaan nu iets anders proberen. Zet je Spybot eens uit, zodat deze niet meer op de achtergrond draait. Ga weer naar de msconfig en noteer exact waar die SDTrayapp zich bevindt. Kijk hiervoor in de kolom 'Opdracht' en noteer het pad. Staat er geen pad (zoals C:\windows\etc.) maar alleen SDTrayapp, noteer dan tevens alles wat er in de kolom 'lokatie' staat over dit bestand

Vink m tevens uit. Start nu op in de veilige modus (F8 herhaaldelijk indrukken tijdens opstarten, totdat je het opstartmenu krijgt - Veilige Modus). Zoek nu het bestand SDTrayapp op op de lokatie die je hebt genoteerd en verwijder het bestand handmatig. Start nu weer normaal op en kijk wat er gebeurt. Vergeet dan ook niet je Spybot weer aan te zetten.

Mocht je het bestand niet kunnen vinden, dan moeten we waarschijnlijk het register in duiken, maar dat wordt wat mij betreft dan morgen. Moet zo weg...

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, hoi Verhoog:)
Ik heb gedaan wat je gezegd heb. Dat wil zeggen; starten in veilige modus, bestand opzoeken, en pogen te verwijderen, toen kreeg ik dit:
"Kan BH.dll niet verwijderen. De toegang is geweigerd.
Controleer of de schijf vol is of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is". :mad:

Weet jij hoe nu verder? Ik hoor het graag.
groetjes, Fransina

Nou nou, dat ding is hardnekkig! En dat voor een anti-spyware programma...

Even voor de goede orde: hoe kom je aan BH.dll, stond de verwijzing ernaar in het opstartmenu van msconfig? of heb je SDTrayapp proberen te verwijderen en kreeg je de BH.dll melding?

Probeer het eens met Unlocker, wellicht krijg je ze daarmee weg.

Hoi iedereen, hoi Verhoog!:)

Ja, ik had inderdaad het pad gevonden via msconfig, Spybot uitgezet en spyware zo gevonden, en de computer noemt de map dus BH.dll, hoewel, de tweede keer noemde hij de map "Cdialogs.dll".
Ik heb het programma gedownload, tsjonge, zo leer je nog eens wat, jij weet wel de weg in de computer zeg! :shocked::o
Maar helaas pakt ie em toch niet. Ik heb gewoon de uitleg gevolgd, en gewoon "alles verwijderen" maar dat doet ie dan toch niet. Inderdaad een ongelooflijk hardnekkig programma.
Als je nog iets weet, hoor ik dat graag. Zo niet, evengoed heb ik al heel wat geleerd, en echt bedankt voor het delen van je kunde! :thumb::D
groetjes Fransina

Tsja, ik ben inmiddels een beetje door de opties heen. Wat ik nu ga voorstellen is volgens mij redelijk onconventioneel; er zijn sites die zich volledig toespitsen op het verwijderen van spyware. Gek genoeg vertoont Spy Doctor soortgelijke trekjes als spyware: wat je ook doet om het te verwijderen, het laat het niet toe of komt stiekem weer terug. Een site als www.HijackThis.nl helpt mensen met spywareproblemen door ze gebruik te laten maken van een programma genaamd HijackThis. Dit programma is in staat alle lopende processen van je pc in kaart te brengen, en ze op een 'brute manier' te verwijderen. Ik denk dat jouw probleem zich inmiddels ook wel leent hiervoor.

Ik stel voor dat je de experts aldaar benaderd. Vertel ze alles wat we hier hebben gedaan; bijv door op dat forum de link naar dit topic te plaatsen, zodat ze kunnen meelezen. Hier alvast wat uitleg:

Stukje informatie gekopieerd van www.hijackthis.nl :

Download Trend Micro Hijack This™ (http://download.bleepingcomputer.com...HJTInstall.exe)
Dubbelklik op Hijackthis-setup
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst

Dubbelklik op het Icoontje van Hijackthis
Klik op "Do a systemscan and save a logfile"
Er opent een Kladblok venster, houd gelijkt tijdig de CTRL en A toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Houd gelijktijdig de CTRL en C toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.

Maak een account aan op het forum (gratis).
Log in op het forum en klik daar op "nieuw onderwerp"
Voorzie dat van een Titel en een omschrijving van je probleem, zelfde als hier. Plak dus een link naar dit topic op Helpmij.
Plak nu het HJT logje in je bericht door met de rechtermuisknop te klikken en kies voor plakken.
Klik vervolgens op OK

Site forum: http://www.hijackthis.nl/forum/viewforum.php?f=4

Laat wel ff weten of het gelukt is of niet! Of plaats hier de link naar je topic daar zodat we mee kunnen lezen.

Hallo allemaal, hoi Verhoog,:)
Nogmaals bedankt voor al je moeite!:thumb:
Ik heb alles gedaan zoals je voorstelde, en het onderwerp nu op hijack this geplaats, de links is hier:
http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?t=18284 (helaas direct drie keer, omdat ik steeds dacht dat het mislukt was).
Bedankt zover en je hoort hoe het afloopt:thumb::D:thumb:
groetjes, Fransina

Helaas, de link werk niet. Zou je het nog eens willen proberen...?

Nou werkt ie wel :). Ben benieuwd wat er uitkomt, laat je het nog even weten?

Hoi allemaal, Hoi Verhoog!:D
Nou, ik ben in elk geval van die stomme pop ups verlost bij het opstarten, en daar ben ik erg blij mee! ;:D:)
Echt begrijpen doe ik het niet; het proces van verwijdering heb ik maar ten dele doorzien :cool::eek::cool: :en het feit dat de verwenste map van spyware doctor nog steeds op mijn schijf staat, (maar dus niet meer "oppopt") snap ik nog minder. :shocked::shocked:

Maar goed, om die popups ging het, en mijn virusscanner geeft ook geen problemen meer aan.
Eind goed al goed dus.

Verhoog, zeer hartelijk dank voor alle moeite en tips, ik heb nog het een en ander geleerd ook.
groetjes, Fransina:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan