Hardnekkige spyware poups en reclame voor programmas

Status
Niet open voor verdere reacties.

wynand

Banned
Lid geworden
7 mei 2005
Sinds de laptop van mijn broer 1x is aangesloten op het net zonder virusscaner of windows updates, (moets je ironich genoeg wel voor op het net om te downen) krijgen we constant popups van Anti spyware programmas die beweren dat er spyware op de laptop staat, en ga naar die site om anti spyware programa x of y te downloaden. Als je dit gehoorzaam doet krijg je een mooi anti spyware programma, hij scant, vindt - volgens mij een leugen - 1200 en een klets aan geinfecteerde bestanden, klik je op verwijderen, zegt hij, dit is de gelimiteerde versie, koop de volledie versie- die dan meestal wel +50 euro kost. Buitengewoon verschrikkelijk, die vensters plaatsen zich boven andere vensters (zoals elk venster in XP :mad: ) en dus ook over bv, chatvensters, games (heel iritant als je net dan in close combat zit of net over de finish wilt rijden),...
Heeft IEMAND voor dit k*t probleem een oplossing? MCFee enterprise noch adware vindt IETS

Probeer eens het volgende: download de gratis scanner Microsoft Anti Spyware, probeer eens Spywareblaster uit (geen scanner maar houdt 't nodige tegen), daarnaast kun je ook gratis Spybot proberen of bijvoorbeeld Spyware Doctor.
Allemaal gratis en laat die maar eens scannen, die ruimen vast het nodige op...

Mocht je na het draaien van die verschillende programma's nog steeds flink veel last hebben kun je nog HiJack proberen; maar wacht daar nog even mee, ik zou eerst eens wat anti-spyware programma's laten draaien, wordt de ergste meuk eraf gegooid denk ik.

Voor een Hijackthis log kun je eerst dit doornemen:

Lees eerst de handleiding van HijackThis:
http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html

Lees dan dit bericht goed door:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

Plaats daarna je HijackThis-log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij.

*ZIE OOK HET BERICHT WAAROM HIJACKTHIS LOGJES NIET MEER OP HELPMIJ GELPAATST MOGEN WORDEN -->KLIK<--

Ook geprobeerd, zie hier een van de vele erschillende foutmeldingen, foto in bijlage

Bijlagen

• foutmeldingenspy.GIF
    foutmeldingenspy.GIF
    30,9 KB · Weergaven: 66
SpySweeper van Webroot is één van de beste anti-spy programma's van nu.

Hier kun je gratis de nederlandstalige testversie downloaden.

Nadat je 'm geïnstalleerd hebt, kun je 'm beter in de veilige modus starten voor betere effectiviteit.

Tegenwoordig is het hebben van 2 of meer anti-spy programma's op je systeem is geen luxe meer, eerder een must. Wat de éne mist pakt de andere weer beet.

Ik heb zelf Ad-Aware Pro, SpySweeper en CounterSpy op de achtergrond actief in combinatie met Norton Internet Security anti-spyware edition. Bijna nooit durven vreemdelingen bij mij in de buurt te komen. :D

Veel Succes! ;)

Laatst bewerkt:
quote: Bijna nooit durven vreemdelingen bij mij in de buurt te komen.
Geloof me, als ze binnen willen zullen ze binnen geraken :p

wynand zei:
Ook geprobeerd, zie hier een van de vele erschillende foutmeldingen, foto in bijlage

Klik Start, Configuratiescherm, Prestaties en onderhoud, Systeembeheer
Kies Services en zoek de optie Messenger
Klik met de rechtse muistoets op de sleutel om de eigenschappen te wijzigen en verander de opdracht Automatisch in Uitgeschakeld
Klik Toepassen en OK

NB. De Messenger service heeft niets te maken met het MSN Messenger chat programma!

Was een beetje zoeken ( heb XP int engels ) maar toedeloe meldingen :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Bedankt Jozo en al de rest :thumb:

wynand zei:
Sinds de laptop van mijn broer 1x is aangesloten op het net zonder virusscaner of windows updates krijgen we constant popups van Anti spyware programmas die beweren dat er spyware op de laptop staat, en ga naar die site om anti spyware programa x of y te downloaden. Als je dit gehoorzaam doet krijg je een mooi anti spyware programma, hij scant, vindt - volgens mij een leugen - 1200 en een klets aan geinfecteerde bestanden

Das natuurlijk ook slim om alles met scanner +antivirus te vertrouwen:confused: Je mag er zeker van zijn dat scanners die zo '"reclame'" maken, dat die slecht zijn en dat die je pc nog meer vervuilen(Hij heeft er wrs 1200 bij gezet en ja die vindt hij dan wel)

IK heb dat rotding niet geinstaleerd, dat was mijn broer met evenveel ervaring als een kleuter van 3, ik ben zo slim om met een opvoorhand gemaakte CD daar eerst firewall+antivirus op te zetten :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan