hardware controle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Jan de Ruyter
Ojee mijn computer heeft geen floppy meer zal ik hem maar op een cd branden of kan ik nog iets anders doen
In de eerste link naar Memtest86, kun je ook een ISO downloaden om een Bootable cd-rom te maken.:)

Ahum......ik moet wel koken voor iedereen die in Madurodam komt!! :cool:
Nog mazzel dat Maxima vandaag niet heeft uitgekozen voor een wandeltochtje met de baby.

Geplaatst door crash

In de eerste link naar Memtest86, kun je ook een ISO downloaden om een Bootable cd-rom te maken.:)

cd gemaakt en de computer herstart vrijwel direct geeft hij al een error n.l. bij test 3 falling adress 000039c25b4 , laat de test nog enige tijd doorgaan.

Als ik het goed begrijp betekent dit dus dat er een geheugen moduul defect is, of is deze gedachte niet goed.

Als Memtest86 errors aangeeft, kun je er bijna vanuit gaan dat er een module stuk is.
Ik ga er vanuit dat de pc niet overgeklokt is en er niet met de geheugen instellingen in het Bios gerommelt is.

Geplaatst door crash
Als Memtest86 errors aangeeft, kun je er bijna vanuit gaan dat er een module stuk is.
Ik ga er vanuit dat de pc niet overgeklokt is en er niet met de geheugen instellingen in het Bios gerommelt is.

Pc is niet overklokt en er zijn althans door mij geen aanpassingen gedaan in de bios qua geheugen.

Test loopt nu 20 minuten er staat nog steeds 1 error, ik kijk het even een uurtje aan.

Ga denk ik morgen de leverancier even bellen.

Zodra ik wat meer weet geef ik weer een seintje, wel alvast bedankt voor alle tips, perfect dan heb je niet het gevoel dat je er alleen voor staat.

Als je nog garantie hebt, zou ik inderdaad even contact opnemen met de leverancier. Geef aan hun maar gewoon aan dat je het geheugen hebt laten testen met Memtest86 en dat je dat op advies van anderen hebt gedaan, ivm de blauweschermen die je kreeg.

Als je een goed beeld wilt krijgen moet je de test echt een paar uur laten lopen, maar omdat je al een error hebt gekregen, lijkt me het toch een geheugen probleem.

Geplaatst door crash
Als je nog garantie hebt, zou ik inderdaad even contact opnemen met de leverancier. Geef aan hun maar gewoon aan dat je het geheugen hebt laten testen met Memtest86 en dat je dat op advies van anderen hebt gedaan, ivm de blauweschermen die je kreeg.

Als je een goed beeld wilt krijgen moet je de test echt een paar uur laten lopen, maar omdat je al een error hebt gekregen, lijkt me het toch een geheugen probleem.

Inmiddels heb ik beide geheugen modules laten vervangen bij de leverancier die hier totaal geen probleem van maakte, de computer draait nu ruim een week zonder problemen, een ieder die mij van raad heeft voorzien bedankt voor de samenwerking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan