Hardware fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morpheus Prime

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2006
Berichten
2
Als ik mijn Window Media Player wil afspelen krijg ik een fout melding COOD11BA en op een ander scherm zie ik apparaat kan geen verbinding maken, ik ben er achter gekomen dat er in windows xp een hardware fout zit, mijn vraag is waar ik op het net een programma kan vinden om de hardware fout te repareren zodat er weer wel geluid ui mij speakers komt.

Als iemand mij verder kan helpen alvast bedankt.
 
Is [meestal] geen hardwarefout... gewoon software... mediaspeler kan de drivers van je soundcard niet [meer] vinden.... dus even opnieuw installeren...... [de drivers, niet XP]
 
Als dat niet werkt, dan DirectX installeren [is dit een nieuwe installatie of werkte het voorheen goed?]
Krijg je wel geluid met andere programma's? Mediaplayer gebruikt "Direct Sound" als interface met de geluidskaart maar het kan goed zijn dat andere programma's wel geluid geven...
 
Laatst bewerkt:
ja, maar voor sommige geluids kaarten heeft XP geen standaard drivers, welke geluids kaartr heb je? Als je die intypt bij google met het woordje drivers erachter kom je er wel, als je graag hebt dat ik voor je zoek geef dan hier ff je soundcard op...
 
ErpCity zei:
Is [meestal] geen hardwarefout... gewoon software... mediaspeler kan de drivers van je soundcard niet [meer] vinden.... dus even opnieuw installeren...... [de drivers, niet XP]

Bedankt voot het bericht, alleen het klinkt misschien een beetje raar maar waar kan ik de driver vinden om deze dan opnieuw te laten installeren.
 
wynand bood het ook al aan... als je even vertelt welke geluidskaart je hebt, zetten hij of ik wel even een linkje naar de juiste driver neer.... kijk even bij Deze Computer [1x links, 1x rechts], eigenschappen, hardware, apparaatbeheer, en klik op "besturing voor geluid"... daar staat ie meestal wel genoemd..... Heb je een losse geluidskaart of zit deze op het moederboard? Ergens op een CD die je bij je PC [of geluidskaart] hebt gekregen, moeten ook de drivers staan voor je geluidskaart.........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan