HardWare ID

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLScotty

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Goeimiddag,

Ik probeer mijn programma te beveiligen en ik vroeg me af of hier iemand weet hoe je hardware id kan vinden van mensen, en dan bedoel ik niet de standaard zin. Maar echt iets wat moeilijk te traceren is en wat het hacke ervan moeilijk maakt.

Grz

NLScotty

hoe je hardware id kan vinden van mensen
Mensen hebben -zover ik weet- geen serienummer of iets dergelijks.. Zijn pc heeft dat meestal wel, alsook zowat elk onderdeel dat erin zit..

en dan bedoel ik niet de standaard zin.
Ik volg je zelfs niet indien je "de standaard zin" zou bedoelen, laat staan enige andere zin.

moeilijk te traceren
Traceren.. Je wil dus iets via het netwerk versturen en het mag niet eenvoudig te volgen zijn?

wat het hacke ervan moeilijk maakt.
Het hacken _waarvan_ ?
Je netwerkverkeer -> ssh, proxy, vpn?
Je "menselijke hardware id"? -> wordt nog steeds via software gevraagd, en kan dus gespoofd worden..

Probeer wat meer informatie te geven over welk soort beveiliging je met welk doel in welk stadium van welk programma wenst in te bouwen.

sorry voor de onduidelijkheid, ikz al het proberen te verhelderen.

Ik heb een .dll gemaakt met een paar kostbare script erin

dit is wat ik nu gebruik
Code:
HKEY hKey;
DWORD dwSize = MAX_PATH;
CHAR lpszData [ MAX_PATH + 1 ];
DWORD dwType;

RegOpenKeyExA(HKEY_LOCAL_MACHINE,"Software\\Microsoft\\Cryptography", 0, KEY_READ, &hKey);
RegQueryValueExA(hKey, "MachineGuid", NULL, &dwType, (unsigned char*)lpszData, &dwSize);

maar dat is makkelijk te hacken, ik probeer eits beters te maken,

Ik dacht aan cpu id en die dan encrypte, enig idee hoe dat moet?

grz

Ik dacht aan cpu id en die dan encrypte, enig idee hoe dat moet?

Je zoekt het mijns inziens in de verkeerde richting. Het encrypten van de genoemde data heeft namelijk weinig met het beveiligen
van de software te maken. Ja, de reverser moet iets meer werk doen om het algoritme te achterhalen indien hij een key generator
wil schrijven. Maar indien de applicatie alleen gekraakt moet worden volstaat het meestal om slechts één byte te wijzigen. (de
controle of er (on)geldige hardware-id is opgegeven)

Beter verdiep je jezelf in dat onderwerp als je de software echt wil beveiligen. (al is de software altijd te kraken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan