hardware instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

heitsme

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Berichten
197
ik krijg bij opstarten steeds de melding om hardware te instaleren.
er word aangegeven een printer maar ik heb geen idee welke, mijjn printer is al goed geinstaleerd.

ik vink ook al aan volgende keer niet weer vragen maar hij blijft komen?

wie kan mij welpen?
 
Ga eens naar apparaateheer en kijk daar of er cirkels staan met kruizen erin en / of uitroeptekens. Staat dat bij een apparaat, klik dan rechts en kies voor "installatie ongedaan maken" / "apparaat verwijderen". Start nu de pc weer eens op.
 
er staat nergens een conflitt, daar had ik ook al gekeken
er staat aslleen een vraagteken bij pci modem
 
Verwijder die dan eens en start de pc dan weer op.
Vraagt de pc om een CD met driver, dan mag ik aannemen dat je de fabrieks cd van de laptop bij de hand hebt?
 
die heb ik verwijders en opnieuw geinstaleerd want die kwam nu ook als hardware vraag weer en ht vraagteken is nu weg.

de printer blijft.
ik heb geen cd's bij mn laptop.maar hij vraagt niet speciaal om een cd

ik heb een toshiba tecra s1 en haal steds de drivers wel van de site.

had eerst nooit last van deze melding.
ineens was het er

maar zelfs als ik aanvink dat ik deze melding niet weer wil komt ie terug
 
Laatst bewerkt:
Wat ook nog te proberen is:

trek álle USB stekkers uit de PC en start 'm dan nog eens op. Als het goed is dan heeft Windows dan weinig externe apparatuur om te "vinden". Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt.

Áls in de huidige situatie die melding komt, kun je dan iets "kiezen" (al dan niet met foutmelding), waaruit zou blijken wélke printer er dan geïnstalleerd moet worden?
 
het gaat om mn laptop en daar heb ik niks aan usb aan op dit moment
 
Dan misschien overgaan op een paardenmiddel?
Printer verwijderen vanaf de laptop en dán weer opnieuw starten.
 
heb mn eigen printer verwijderd maar nog geeft hij de melding
 
Dan ben ik op twee opties na door mijn mogelijkheden heen:
1. het betreft een Microsoft fax die geïnstalleerd wil worden, óf
2. het betreft een Microsoft XPS document writer die geïnstalleerd wil worden.
Als je nu opstart en die melding komt, stop dan eens de Windows CD in de lade.

Je kunt vooraf checken of één van deze opties het zou kunnen zijn. Als je Word opent en je doet alsof je een documentje wil afdrukken, dan moeten er in het selectiescherm van printers, printers vermeld staan. Staan beide opties daarbij?
 
Mogelijk dat dát dan het euvel is.

Start op, wacht op die melding en duw de Windows CD erin. Breek de opstartmelding van Windows af en volg de instructies van de poging tot hardware installatie. (In ieder geval dus GÉÉN Windows installatie gaan doen!)

Er wordt wellicht gevraagd "Of u een cd met driver"s bezit" en / of boodschappen van soortgelijke strekking.
 
ik heb op deze pc geen legale windows dus als ik mn cd erin stop gebeurt er niks
 
vond Microsoft XML Paper Specification Essentials Pack heb deze geinstaleerd en heb Microsoft XPS document writer nu opnieuw geinstaleerd maar de melding staat ernog dus dat was het probleem niet
 
Het lost nog niet direct wat op, maar waar ik zo verselijk benieuwd naar ben is WAT Windows allemaal "vertelt" rondom die boodschap van nieuwe hardware installeren. Wordt er naar een driver gezocht en niets gevonden, andere gebeurtenissen............?
 
Laatst bewerkt:
het enige wat ik zie is het icoon van nieuwe hardware rechtsonder en het scherm van wizard nieuwe hardware
 
wet niet of je hier wat aan hebt heb een test gedaan op driveragent. http://www.driveragent.com/driverag...fb65b021&PHPSESSID=0lma3bs7bmpdht0qe2b01comn2 als het geod is krijg je mijn gegevens.


als ik kies voor automatisch instaleren zoekt ie en geeft ie aan deze hardware kan niet geinstaleerd wrden. de hardware is niet geinstaleerd omdat de benodigde software niet gevoneden is

aangevinkt niet opniew vragen of ik deze software wil instaleren.... maar dat doet ie dus wel
 
Ik ken de driveragent niet, dus ik durf daar geen uitspraken over te doen, m.a.w. als dat tooltje zegt dat er iets niet goed is verouderd is, ís het dan ook niet goed?

Ik denk toch echt dat je ergens een Windows CD moet lenen, want als Windows iets aantreft, dan zegt Windows toch meestal ook wáár het naar op zoek is?

Zonder achter je laptop te zitten en te zíen wat er allemaal voorbijkomt, kan ik hiervandaan helaas geen zinvol advies meer geven (andere adviezen dan die ik al gaf)

Als Windows jou nu maar vertelde WAAR het naar op zoek is, dan hadden we het probleem al voor 99% opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan