hardware kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basj0ew

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2005
ik heb windows xp home opnieuw geinstalleerd, en nu werkt mn computer niet meer zoals hij daarvoor deed. Het lijkt alsof hij veel langzamen is, en als ik op internet sites naar beneden wil scrollen, blijft het beeld even hangen en gaat dan pas (haperend) een stukje naar beneden. Weer iemand misschien waar dit aan kan liggen? Is er misschien iets kapot (hardware)?

download beeld drivers...

Heb je een Nvidia of ATI? Of Onboard... Zoja onboard moet je even je moederbord gegevens doorgeven :)

Ja, ja, en de chipset? de goede drivers geinstalleerd? staan de schijven wel op udma?
Je informatie over de gebruikte hardware is wel erg summier.

Kijk eens in de logboeken of er iets over te vinden is, waardoor de comp hapert.

Lange Pier zei:
Ja, ja, en de chipset? de goede drivers geinstalleerd? staan de schijven wel op udma?
Je informatie over de gebruikte hardware is wel erg summier.

Kijk eens in de logboeken of er iets over te vinden is, waardoor de comp hapert.

hea het probleem van dat haperen is al verholpen door de drivers te updaten, bedankt. Nu vind ik alleen nog steeds dat de pc langzamer is dan hij voorheen was. Heb je enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? En wat betekend udma?

Laatst bewerkt:
ja langzaam op wat voor manier? heb je virusscans?

Teveel aan services die op de achtergrond draaien, spyware en dat soort rommel, een te gefragmenteerde swap, bestandsysteem en register, allemaal zaken die dat kunnen veroorzaken.

Ccleaner, Ntregopt en al die anti spyware progjes eroverheen gooien kan schelen, ook een defrag van het systeem is uit te proberen, ondanks dat je een nieuwe install hebt, je bent al op internet geweest, heb je gelijk weer allerlei rommel te pakken.

Ook de schij(v)(f)(en) niet in udma mode laten draaien wodt niet fijn gevonden.
En toch weer alle drivers kontroleren of er de juiste op staan.

JerX zei:
ja langzaam op wat voor manier? heb je virusscans?

hij is langzaam als ik bijvoorbeeld internet explorer wil openen, of een programma opstart.

Lange Pier zei:
Teveel aan services die op de achtergrond draaien, spyware en dat soort rommel, een te gefragmenteerde swap, bestandsysteem en register, allemaal zaken die dat kunnen veroorzaken.

Ccleaner, Ntregopt en al die anti spyware progjes eroverheen gooien kan schelen, ook een defrag van het systeem is uit te proberen, ondanks dat je een nieuwe install hebt, je bent al op internet geweest, heb je gelijk weer allerlei rommel te pakken.

Ook de schij(v)(f)(en) niet in udma mode laten draaien wodt niet fijn gevonden.
En toch weer alle drivers kontroleren of er de juiste op staan.

waar kan ik zien of het op udma draait?

Basj0ew zei:
hij is langzaam als ik bijvoorbeeld internet explorer wil openen, of een programma opstart.

lees wat langepier heeft getypt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan