Hardware monitor error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutger21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Berichten
3
Ik heb sinds kort een probleem met mijn systeem.
Bij het opstarten krijg ik (voor het booten van de harde schijf) een Hardware Monitor error (press F1 to continue, details in Power setup).
Alleen ik heb geen idee hoe dit kan!

- Mijn cpu is totaal niet warm
- De cooler draait normaal
- De voeding werkt prima (heb ook anderen erin geplaatst)
- Led's zijn goed aangesloten op mobo

Opstarten via F1 is verder geen probleem, maar de fout blijft aangegeven worden bij het opstarten (ook bij BIOS reset).

Zou het evt. te maken kunnen hebben met de RAID (die geeft sinds kort ook een fout, heb hem overigens niet ingeschakeld).

Heeft iemand dit probleem vaker gehad en kan iemand mij helpen?

Vast bedankt!:thumb:
 
moet dat ook niet ergens in een logfile terechtkomen?
details in powersetup zeg je. verwijzen ze naar niets?
 
Er wordt geen verwijzing gegeven bij de fout, enkel naar het powermenu (Hardware monitor).
Aangezien de gegevens uit het powermenu (met o.a. temperaturen cpu/mobo en rotatiesnelheid van cooler) geen values geeft snap ik er niets van.

Logfiles zijn leeg.
 
heel klein zijstapje (kan nooit kwaad)
welk mobo is het? (misschien dat op fabrikant ook nog wat te vinden valt)

Raid is uitgeschakeld maar je krijgt nog steeds die foutmelding? Als het tegelijkertijd is begonnen, is de kans inderdaad groot, zoals je het zelf al aangeeft, dat het verband heeft met elkaar.

*DM kijkt vol trots naar voorgaande 4 bijzinnen die toch wel enigszins een geheel vormen*
 
type mobo = Asus A7V600-X

Ik heb het systeem afgelopen week weer in elkaar gezet. Vanaf toen kwamen deze 2 fouten..
Mobo vorige week namelijk ter controle bij Norrod geweest, ook niet echt een succes..
 
Ik heb een soortgelijk probleem bij iemand.
Ook daar start de pc soms op met een hardware monitor error.

Ik heb in de hardware monitor gekeken in in dat systeem is het een spanning die nogal erg schommelt, waardoor deze soms buiten de limiet komt
(3.3 volt die oploopt naar 3.8 - 3.9 waardoor een hardwaremonitor error optreedt)

Misschien is dat bij jou ook ergens na te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan