Hardware- of softwareprobleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lotbru

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Vraagje: ik heb nu een jaar een nieuwe computer, met ruim voldoende geheugen om van alles aan te kunnen en een sterke processor etc. Echter, zodra ik een programma probeer te draaien dat iets meer van de computer (cq het geugen/de processor?) vraagt, bijvoorbeeld InDesign of het spel Prince of Persia in 3D, dan krijg ik een foutmelding, of zelfs een stopfout (blauw scherm). Dit terwijl mijn PC dit volgens de specificaties bij de programma's makkelijk aan zou moeten kunnen.

Ik heb wel eens het gerucht gehoord dat de 'crack' versie van InDesign allerlei dingen laat ontsporen op je computer wanneer je hem probeert te gebruiken, maar ik geloof hier eerlijk gezegd niet zo in.
Wel denk ik misschien aan adware/spyware en/of een virus?
Of zou het een hardwareprobleem zijn? De processor of het geheugen?

Kortom: hoe ontdek ik waar het probleem zit?!

Hoi !

We zijn jammer genoeg geen helderziende !!

Post de foutmelding op dat blauwe scherm even hier, misschien kunnen we dan gericht advies geven.

Als je z.g. crack-versie's van programma's installeert moet je die eerst scannen op virussen, Ad/spyware, want daar zit een hoop troep tussen.

Greetz,

Harry.

hmm ja ik was misschien een beetje vaag... De foutmelding in het blauwe scherm begint met dat er een fout opgetreden is en dat Windows is afgesloten om verdere schade te voorkomen; verder dat de computer handmatig opnieuw moet worden opgestart.

De foutmelding zelf heeft deze 'code':

*** STOP: 0x0000007E (0x0000005, 0xBF2D1B3C, 0xAF8FAB8, 0xAF8FA834)

*** nv4_disp.dll - Adress BF2D1B3C base at BF012000 DateStamp 4492f6e0

helpt dit? voor mij is het allemaal chinees, maar...

Hoi !

Zo te zien is er een probleem met de drivers van je videokaart !!

Download hier: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp de juiste driver voor je videokaart.
Als je niet welke kaart je hebt, kun je dat zien met Everest: http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Kijk bij Scherm - GPU voor je videokaart.

Nu verwijder je eerst de oude driver via Start - Configuratiescherm - Software.

Daarna opnieuw opstarten en de gedownloade driver installeren.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan