Hardware om wifisignaal te versterken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolyjump

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2001
IK heb een D-Link DSL-G604T en heb onvoldoende signaal om draadloos te surfen. Heb er een zwaardere antenne op aangesloten, maar dat hielp niet veel. Ben zelfs zo wanhopig geweest dat ik http://www.freeantennas.com/projects/template dit zelfs geprobeerd had, maar dan nog was het signaal te zwak.

Tot 10m ver (keukendeur) heb ik 5/5 streepjes (zeer goed), ga ik eenmaal de keuken in zakt dat tot 1-2 streepjes (zeer zwak-zwak). Nu zoek ik een soort versterker, die door middel van een utp5 kabel die ik heb getrokken naar een andere kamer, 30 m lang, zodat ik het signaal vanuit die ruimte kan gebruiken, dmv die utp-5 kabel in het toestel te steken en vandaaruit draadloos te kunnen surfen. Wat heb ik hiervoor nodig?

Code:
    ROUTER
     |          |
     |    PC 1/2/3
     |
     | <-- (UTP-5 kabel van 30 meter lang)
     |
     |
  PC4
Vanuit deze ruimte zou ik nu draadloos willen kunnen surfen met 2 laptops.

Geen idee, kan ik daar die kabel opaansluiten, zodat ik de vaste PC4 met een kabel kan verbinden, en de rest van de ruimte waar dit toestel zich bevind gebruiken voor laptops en usb wifisticks ?

Laatst bewerkt:
Tja, dan kun je daar gewoon een draadloze router/accesspoint neerzetten en de DHCP server van de router uit zetten, dan heb je een bridge met een draadloze en een draadverbinding.

Dit is zo'n repeater.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan