Hardware-onderdelen uitgebreid testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik zoek een echt goed test-programma, dat geheugen, Harddrives (ook SSD) moederborden enz. enz test.

Wie heeft een goede suggestie? (alles in verband met het blauwe scherm dat ik met het MalwareBytes programma steeds krijg)

Met vriendelijke groet
Dukkel

Laatst bewerkt door een moderator:
Verplaatst van Win 10 naar deze sectie.
Succes verder met je vraag.

Je stelde al eerder soortgelijke vragen.

Hier werd je o.a. HD Tune en CrystalDiskInfo aanbevolen om die HDD te testen die je niet vertrouwt, we wachten ondertussen al > 1 maand op de resultaten. :rolleyes:

Nu je kan altijd eens zoeken op ultimate boot disk (in vele gevallen is een cd/dvd station vereist).

Indien je kan programmeren kan je intersectie berekenen. Stel je zet de schijf volledig vol met bestanden foto's ... niet genoeg plaat je gewoon vol met copyen waarna je tijdens het schrijven telkens het bestand ook op een ander medium zet. Hierdoor heb je twee exacte copyen en kan je door intersectie te berekenen nagaan of elke file exact gelijk zijn aan elkaar en zo fouten ontdekken . Nu als je test zal je testen met stroom en later stroom verwijderen en nadien nog eens testen (computer uit en aan terug testen)(computer uit schijf eruit en er terug in en testen).
Ik heb een beetje code staan die aanloopt naar zon programma maar het is niet af indien je geroepen voelt of iemand kent.
Wat ontbreekt er is de recursieve loop om de files te scannen en een al dan niet database die de intersecties opslaat om nadien te controleren.

Hier werd je o.a. HD Tune en CrystalDiskInfo aanbevolen om die HDD te testen die je niet vertrouwt, we wachten ondertussen al > 1 maand op de resultaten. :rolleyes:

Hallo gast0205

Het spijt me, ik heb deze vraag/antwoord echt gemist, was zeker niet de bedoeling.

Waar kan ik die programma's HD Tune en CrystalDiskInfo op de kop tikken ?

Ik denk dat mijn schijf Low-Level geformatteerd moet worden, maar dat wil ik eerst wel zeker weten, vandaar die vraag.

Nu heb ik mijn schijf (of eigenlijk is het een SSD) gecontroleerd met Chkdsk C: /F /R en toen bleef hkdsk op één punt (op 11%) zo'n 12-15 minuten bezig, maar uiteindelijk kwam hij er wel door.

Vervolgens heb ik weer Malwarebytes gedraait, en werd er toen weer (voor de 15x keer) uitgegooid (Blauw scherm)

Met de mededeling Fault: Page Fault in NonPaged Area + de melding: Programma mist: MBAM SwissAmy.sys Wat deze mededeling behelst weet ik niet.

Misschien kun jij me hiermee helpen.

Met vriendelijke groet
Dukkel

Laatst bewerkt:
Neem hier eens een kijkje. Blauw(e) woordje(s) = een link, wanneer je erop klikt opent zich een andere webpagina. :)

Hallo gast0205,
CrystalDiskInfo loopt intussen, wat een mooi programma, bedankt hiervoor.
Het programma kan niets onregelmatigs ontdekken.
Dus m'n hart is weer gerust.
Mvg
Dukkel

Met MSINFO32 van Windows zelf kun je al een hoop zien.
En een programma voor alles is er niet, alleen per onderdeel.
Net zoiets als een algemeen onderzoek in het ziekenhuis, wordt zelden wat gevonden omdat het te oppervlakkig is.

Over het gekregen blauwe scherm vertel je niets, geen foutcode of omschrijving en dat is vaak software gerelateerd en vaak niet hardwarematig.
http://www.resplendence.com/whocrashed
Gebruik deze tool.

Met MSINFO32 van Windows zelf kun je al een hoop zien.
En een programma voor alles is er niet, alleen per onderdeel.
Net zoiets als een algemeen onderzoek in het ziekenhuis, wordt zelden wat gevonden omdat het te oppervlakkig is.

Over het gekregen blauwe scherm vertel je niets, geen foutcode of omschrijving en dat is vaak software gerelateerd en vaak niet hardwarematig.
http://www.resplendence.com/whocrashed
Gebruik deze tool.

Hallo Lange Pier,

Een Foutcode wordt niet vermeld op het Blauwe scherm, wel een omschrijving: PageFault in Nonpaged Area

Bovendien staat er ook nog zoiets als What Failed: MBAMSwissAmy.sys

2016-09-20 (10).jpg

Wat die aanduidingen betekenen gaat me te ver.

Misschien kun jij hier iets mee?

Met vriendelijke groet
Dukkel

Hallo gast0205,

Ik heb m'n hele computer schoongemaakt (geformatteerd) en alles opnieuw er op gezet. Alle programma's opnieuw gedownload en geinstalleerd.
Nu draait hij weer als een tierelier. (je hebt wel enige tijd op een nieuw bericht moeten wachten, maar hier is het dan.
Vooral van het program HD Tune ben ik weg. Nog bedankt.
Met vriendelijke groet,
Dukkel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan