Hardware problemen pc valt uit ( even beeldt )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiemen

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2003
Hoi,

Heb een pc in elkaar gezet , Dit is wat ik gebruikt hebt.

Moederbord : MSI X58 pro-e
VGA : HD 4890
CPU intel core i7 - 920
DVD-rw sata
HD 1,5 TB sata
500 watt voeding
3X2 GB geheugen Corsair XMS 3

De PC gaat aan geeft even beeld en gaat weer uit.

Dit heb ik al allemaal geprobeerd :

Alls wat niet nodig is HD , DVD Alle kabels los behalve VGA stroom , CPU koeler , maar de pc gaat na 1 a 3 min uit.

Temp CPU +/- 30 graden

Andere VGA kaart erop gehad PCI-e zonder stroom aansluiting , pc gaat uit.
DE CPU instelling CPU_CLK al op laagste 133 Mhz gehad , maar niets helpt pc gaat aan 1 a 3 min en gaat uit.
Erna moet ik eerst de stroom even uittrekken en dan kan de pc weer even aan, wat kan ik fout gedaan hebben ?

Alvast bedankt,

Tiemen

Laatst bewerkt:
natuurlijk afstandhouders gebruikt?

Natuurlijk de p4-stekker en de 24-pins aangesloten?

Dat zijn de 1e dingen die ik even wil weten...

Wat voor merk voeding heb je? => ook nieuw of had je deze al?

Heb je alles getest los uit de behuizing? of zonder power / reset knop

Voeding is nieuw , heb jammeer genoeg geen die ik kan testen de oude pc heeft niet de goed aansluitingen.
Heb al alles uit de kast gehaald en gewoon op de houte vloer liggen maar die maakt niets uit, pc blijft uitvallen.
Heb ook all kabels los van reset , power enzs. , heb de switch op het moederbord gebruikt

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik dit er niet bij gezet hebt , heb dat al gedaan, werkt ook niet , ben er al 2 uur na het zoeken heb het boekje van het moederbord ook totaal uit gelezen :(

natuurlijk afstandhouders gebruikt?
Natuurlijk de p4-stekker en de 24-pins aangesloten?
Dat zijn de 1e dingen die ik even wil weten...

Raar ik zie nu pas je post...
@ TS heb je afstandhoudertjes geplaatst?

Welke afstandhouders bedoel je die in de kast en moederbord , ja die zitten er , het moederbord ligt nu op de houten vloer en dat werkt ook niet :confused:

Voeding is Bequiet 500W 80 plus

Laatst bewerkt:
Ik begin te vrezen dat er iets kapot is. Alleen wat...

Gaat trouwens de pc uit, of gaat het beeld uit?

Bij dat 1e zou je toch vermoeden dat het de voeding is. Ik zou toch je oude gebruiken, ook al mist deze wat aansluitingen.

Hoi,

Heb mijn oude voeding er aan gedaan maar dan stat de pc helemaal niet op :shocked:
Tja het probleem zit in het moederbord , Voeding , CPU , want alle 3 bankjes geheugen kapot lijkt me raar, heb ze 1 voor 1 erin gehad.
VGA kaart is een andere in geweest en dan blijft het probleem nog :(

Ondersteunt je moederbord het geheugen wel? zou misschien ook een oorzaak kunnen zijn. Even op internet kijken of je geheugen in de support lijs staat.

Toen ik m'n pctje in elkaar gezet had, kreeg ik gelijk de melding om een bios update te doen. "Full power of the cpu can not be used, please perform bios update" (of iets in die trent)
Overgens best raar omdat de 920 het instap model op de 1366 socket is maarja, mischien een andere revisie.

Dat zou je dus ook nog kunnen proberen. Een bios update.
Tenminste als je pc in je bios komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan