Hardware problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's een goeie. Ik neem aan dat SP3 alle voorgaande updates in zich heeft, dus ja.

nog even een vraagje:
We hebben net een nieuwe installatie van windows gedaan maar waneer we een sfc scan doen om te checken op windows fouten (werd ons aangeraden op een site) dan komt hij toch met errors en zegt dat we de windows disk erin moeten stoppen en dan neemt ie de files van de disk maar als we daarna sfc scan weer runnen dan komt ie weer met errors. Is dit normaal op een verse installatie?

Ik moet bekennen dat ik nog nooit na een installatie de sfc heb uitgevoerd, ik zou het je dus niet durven zeggen.

nou we zijn weer terug bij de blauwe schermpjes hoor. niet zo erg als voor heen maar toch ze zijn er weer.
error Driver_IRQL_not_less_or_equal met het bestand naam viahduaa.sys
code was 0x000000D1
3 blauwe schermpjes gehad zo ver, elke aan het einde van de dag als de computer al enkele uren heeft gedraait maar deze was de enige die niet meteen weer van het scherm verdween.

even gegoogled en viahduaa heeft kennelijk met de sound drivers te maken.
Nou waren we al niet helemaal zeker over de drivers aangezien het niet de zelfde is die er vroeger ook op stond. (hij kon de oude niet meer vinden)

Alles wijst dan toch een beetje in de richting van overbelasting / niet kunnen trekken.

mja, ik moet ook zeggen dat we ons niet teveel zorgen maken over die paar blauwe schermpjes.
we hebben de sound driver vervangen en hebben het idee dat we nu wel de goeie hebben.
verder gaan we de memorie upgraden aangezien er nu 512 minder in zit en natuurlijk een nieuwe voeding.

even een update:

afgelopen maandag hebben wij het opgegeven en de computer naar de winkel gebracht waar we de moederboord vandaan hadden aangezien we denken dat daar het grootste probleem in zat.
deze heeft ons vandaag verteld dat de harddrive and disc drive stuk zijn.
Ik moet zeggen dat ik aardig versteld sta aangezien ik daar heen ging met memory en sound problemen.
.....ik weet niet goed wat ik er van moet denken.
kan een kapotte harddrive and disc drive er voor zorgen dat de memory slot en sound chip errors geven? ik denk dat dit een duur grapje word en ik heb er erg weinig vertrouwen in.
De winkel zei dat ze hem over nacht in een "test fase" willen laten lopen maar dat als alles volgens plan loopt we hem morgen kunnen ophalen.
erg vaag allemaal...

dvdbrander is max 30 euro. Harde schijf is afhankelijk van de grootte. Een kleine 35 euro en dan steeds duurder.
Of het deze gevolgen heeft. Ik zou het niet weten. Denk het niet. Maar je weet het niet.

Te zwakke voeding kan trouwens leiden tot kapotte harde schijf en dvdbrander.

vandaag telefoontje had dat de computer niet door de test fase is gekomen en er dus toch meer mee aan de hand is.
Ik wacht nu rustig het volgende telefoontje af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan