Hardware upgraden of Nieuw systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcexpert

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2012
Hallo,

Ik heb een tijdje nu al dezelfde pc, en het is tijd voor een upgrade. De huidige voldoet niet meer aan mijn eisen, dus is de vraag: Is het nog de moeite deze pc te upgraden?

Huidige specs:

[*] Foxconn G45M04 Mobo - Intel G45 Family Hub Chipset
[*] 6GB Patriot Memory(RAM) PC2-6400 DDR2-800Mhz (2*2)
[*] Nvidea GeForce9500 GT 512MB 800Mhz Videokaart
[*] Xilence XP-500 ATX 500w Voeding
[*] Intel Pentium Dual-Core E5400 @ 2.70GHz CPU (stock koeler)
[*] Seagate ST3160811AS + Seagate ST3160815AS 150GB HDD
[*] Western Digital WDC WD5000AAKS 00A7B2 + WD5000AAKS 00UU3A0 500G

Mijn onderdelen die ik al zeker wil gebruiken:

Corsair Obsidian Series 450D Midtower.

De prestaties die ik zeker wil behalen zijn:
Minecraft spelen + streamen / opnemen, en een stabiele 40 fps overhouden,
Videobewerken,
Minecraft met zware mods spelen.

Iemand tips over wat ik moet veranderen/upgraden of wat ik zeker hiervoor in een nieuw systeem moet hebben?

Groetjes,
Sander.

Laatst bewerkt:
Je zal een nieuwe pc moeten aanschaffen, upgraden heeft niet zoveel zin meer met deze computer.

Of nja, je kunt de behuizing behouden maar heel het binnenwerk zal je dan moeten vervangen ;)

Zelfts niet de harddrives? :D

De reden waarom ik de kast niet wil houden is omdat ik de standoffs en de screwholes heb gemold xD

Laatst bewerkt:
Harde schijven kan je wel blijven gebruiken, hoewel ik ze niet heel erg zou vertrouwen als ze al wat ouder zijn. Ook zouden ze het systeem enorm kunnen vertragen als ze de rest niet meer bij kunnen benen (oudere schijven zijn ook vaak wat langzamer). Daar heb je geen last van als je een SSD neemt voor het OS.

Ik zou een andere voeding nemen (afhankelijk van welke videokaart), deze lijkt me onnodig duur!

De voeding neem ik zo omdat ik van plan ben om er later waterkeoling aan toe te voegen en een redelijk zware videokaart. Als ik AMD processor neem, moet ik dan ook bij AMD GPU's blijven? Zou deze goed zijn voor intussentijd? ik neem deze met luchtkoeling, omdat de kast nogal daarop is opgezet

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt, ik heb van iemand aanbevolen gekregen de GTX970 te nemen of Radeon HD7790 ofzo :D

Ik heb ook wat aanpassingen gedaan aan de topic basis :).

Laatst bewerkt:
Er zit nogal een enorm verschil tussen de GTX970 en de HD7790 hoor....

Een GTX 680 geeft de youtuber KingDadyDMac 500+ fps en neemt erbij op. Is dat geen goede voor mij dan? Die kost wat veel, en 500 fps heb ik denk ik niet nodig. zou de GTx 760 2GB iets zijn dan? kost maar 200 euro, en met opname heeft iemand met een gemiddelde koeling, cpu en mobo nog 200fps. Welke is de beste? de GTX 680 of 760 ? allebij 2GB

Laatst bewerkt:
ik zou niet beginnen aan zo'n oude kaart, ik zou wat nieuwers nemen ;)

Waaraan dacht je dan eerder? Graag wat tips, maar denk eraan, dat ik nooit battlefield ga spelen , of toch ooit fatsoenlijk. Zijn er betere kaarten voor minder/dezelfde prijs?

Je hebt je post behoorlijk aangepast, maar de GTX680 is nog wel iets beter dan de GTX760. De GTX770 is ongeveer gelijk aan de GTX680.

GTX680 kost wel al snel 500-600 euro
ik heb geen 500 fps nodig, dus de iets mindere GTX760 zou met 120 fps tijdens opnemen toch wel voldoen, veronderstel ik?

Ik denk dat je beter kan wachten met het kopen van een GTX 760. Binnen nu en een jaar komt namelijk een GTX 960 uit, welke een mid-range videokaart wordt. Als het dezelfde prestatie/verbruik verhouding toont als de nu beschikbare 970/980's dan zou dat een hele mooie GPU zijn.

Bedankt, wilco.

Ik zal even daarop wachten, en in tussentijd de oude gpu, maar de rest upgraden, zodat ik alleen nog een gpu moet ;)

Intussen een andere voeding gezien. De Fractal Design Edison M 550Watt lijkt wel leuk, en kost maar * voor de kwaliteit * een 89, 90 euro :)

Laatst bewerkt:
Ook naar mijn mening, seasonic heeft een goede reputatie betreffende de gpu's
En graag gedaan voor het helpen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan