hardware veilig verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud59

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
123
Hoe kan ik in XP regelen dat die optie 'hardware veilig verwijderen' niet vermeld wordt voor mijn interne kaartlezer. Die staat er namelijk ook als daar geen kaart in zit en er dus niets te verwijderen valt.

mvg
Ruud
 
Hoi,

Is die een ingebouwde card reader of een externe via usb.

Als je een interne hebt, zou ik deze niet veranderen, laat het mooi zo staan.

Als het een externe is kun je natuurlijk na gebruik altijd de kabel eruit trekken.

Groetjes, Dj Viper
 
Het is een ingebouwde kaartlezer en aan je antwoord heb ik dus helemaal niets. Als je het antwoord niet weet op een vraag, moet je niet reageren, want dat is zonde van jouw en mijn tijd.

mvg
Ruud
 
Hoi,

Nou nou rustig aan...

Moet toch eerst wat meer informatie hebben...

Als je de computer opgestart hebt heb je dus die usb veiligverwijderen, als je daar met de rechter muisknop op klikt en zegt hardware veilig verwijderen, krijg je natuurlijk dat leuke schermpje ervoor.. Als het goed is staat daar onder in een vinkje aangeklikt die kun je dus uitklikken. tenminste dat staat er bij mij wel.


Groetjes, Dj Viper
 
Bij mij staat in dat schermpje alleen de mogelijkheid om aparaatonderdelen (van dat USB-aparaat voor massa-opslag) wel of niet weer te geven. En als je dat aanvinkt geeft hij alle 4 kaartsoort(stations) een aparte drive-letter. Maar aangezien je zo'n interne kaartlezer nooit en tenimmer verwijdert, zou ik die verwijderoptie daar niet willen zien, eenvoudigweg omdat het onzinnig is. Dus wil ik dat ergens kunnen uitschakelen.

Maar in elk geval dank voor je moeite, Dj. Mijn reactie was niet onaardig bedoeld, enkel zakelijk.

mvg
Ruud
 
Hoi,

Zag het volgende ergens op internet staan.

In plaats van het te verwijderen , maak je het onzichtbaar:
- klik rechts op de taakbalk
- eigenschappen
- onderaan knop aanpassen klikken
- het pictogram opzoeken in de lijst en kiezen voor 'altijd verbergen'

Misschien dat het werkt.

Groetjes, Dj Viper
 
Dat werkt te goed, want als ik het onzichtbaar maak, geldt dat voor alle externe hardware, dus ook voor mijn portable harddisk en memory stick. Terwijl dat ik die toch wel netjes wil afsluiten, om data-beschadiging of -verlies te voorkomen.

thanx again, viper

Ruud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan