hardware veilig verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Hi,

Op onze nieuwe laptop staat weer keurig het icoon 'hardware veilig verwijderen' rechtsonder als je bv een externe HD aangesloten hebt.

Klik je daar met links op dan kan je hem verwijderen. Vervolgens verschijnt er een venster in beeld dat zegt dat je het apparaat kan verwijderen/loskoppelen.

Maar het lampje op het externe app. brand wel nog steeds. Op onze vorige laptop ging het lampje uit op het betreffende app. en trok ik het app. er met een gerust hart uit.

Nu heb ik zo mijn twijfels of dit wel verstandig is

De laptop draait op Vista

Graag uw advies!

Al je een stuk hardware (bijvoorbeeld een externe usb harddisk) verwijderd via het icoontje "Safely remove hardware", dan is er geen verbinding meer tussen je computer en dat apparaat. Dat moet je kunnen checken doordat dat apparaat bijvooreeld niet meer voorkomt in de Explorer (bij een harddisk).

Overigens is mijn ervaring dat vanaf Windows XP je dergelijke apparaten direct kunt loskoppelen, dus zonder eerst dat icoontje aan te klikken. Maar dat is mijn ervaring... ;)

bedankt voor je reactie.

Het vreemde vind ik gewoon dat onder XP het app. ook daadwerkelijk uitging en nu niet.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan