Hardware verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webmaster007

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Hoi,

Ik heb windows XP en ik heb laatst een nieuw moederbord en videokaart in de computer geplaatst (waren kapot en werkten daarom niet meer). Het probleem is nu dat ik Windows met de nieuwe hardware niet krijg opgestart, ook niet in veilige modus. Is hier een oplossing voor behalve windows opnieuw installeren?

Greetz,

Adriaan

Normaal gesproken is het met zo'n verandering nodig dat je xp er opnieuw opzet.
een andere manier weet ik niet.

Er is geen andere manier, dan Windows XP opnieuw te installeren. Met Win98(se) kon je dit nog wel doen.

ja opnieuw installeren.

want je kan meestal geen hardeschijf met windows op een ander moederbord aansluiten, omdat die hardeschijf ook is ingesteld op je 'oude' (kapotte) moederbord.

windows xp zul je inderdaad opnieuw moeten installeren
windows98 doet hier tot mij grote verbazing helemaal niet moeilijk over
maar windows xp wel ,de hardware verandering is te groot en zeker met een nieuw/ander moederbord

Bedankt! Is het dan mogelijk om ook gegevens zoals mijn email uit outlook express te backuppen? Moet je dat dan zien te regelen vanuit een andere windows?

Greetz,

Adriaan

Ik weet niet of je nog een pc tot je beschikking hebt?
Anders zou je de schijf daarin als "Slave" kunnen hangen en dingen backuppen.

Ja die heb ik ook. Ik heb de hd daar ook al ingehangen maar ik weet niet hoe ik bepaalde dingen zoals bijv. de email backup. Ik weet wel hoe je dat vanuit windows doet.

Greetz,

Adriaan

veel bestanden staan in de verborgen map doc and settings/je naam/application data

E-mail bestanden voor Outlook Express hebben de extentie .dbx.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan