Hardware vergt veel van machine??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Waarom vergt branden toch zoveel van de machine zijn bronnen.

Als ik aan het branden ben dan moet ik eigenlijk niks doen wil ik zeker zijn dat het brand proces niet verstoort wordt.

Hetzelfde merk ik als ik aan het printen ben dat een film kijken dan ineen helemaal niet leuk wordt.

Waarom zou dit kunnen zijn.

Ik heb Nero 6 en ik gebruik gewoon Windows media player voor films.

Ik heb een AMD op 2gigahertz met ruim 700 Mb intern sdram en Windows XP draaien.

grtjs jjw
 
Op welke snelheid brand je dan? En heeft je brander buffer-underrun protection? Staat er in Taakbeheer toevallig een process die erg veel cpu en geheugen gebruikt? Heb je ook al op spyware gescand?
 
Hoi

Heb geen spyware.
Heb wel een oude brander, 8x branden, voor mij snel zat, in theorie nooit geen brand fout.
Ja als ik brand en ik probeer taakbeheer te openen dan gaat het al fout, ik brand met nero 6 en die heeft een read buffer die al op 98% procent staat.

Waat het precies inhoud ben ik nog niet achter.

grtjs jjw
 
Nog meer...

iemand anders nog meer goede ideeen.

grtjs jjw
 
ja hetzelfdee probleem heb ik als ik dvd's op 8x zit te branden. maar dat is wel een ander verhaal. Maar ik denk dat er bij mij dan gewoon veel te veel HD activiteit is. :cool:
 
Juist

Ik denk ook zomaar dat dat het probleem is.

Teveel te doen op de HD en dan krijgt hij leesvauten denk ik.

Ik weet ook niets anders.

grtjs jjw
 
Hoi,

Zou het misschien kunnen zijn dat je ook een virusscanprogramma aan hebt staan? Als dat inderdaad het geval is, uitzetten die handel.

:)
 
tijdens branden???

Moet ik tijdens het branden m'n scanner uit zetten, vindt ik toch niet zo'n goede optie.

Dan kan er van alles gebeuren.

Meestal probeer ik toch gewoon verder te gaan met alle dingen zoals internet en zo.

grtjs jjw
 
Kijk eens even welke programma's er allemaal op de achtergrond meedraaien. Dus de programma's die automatisch opstarten. Dit kun je doen via uitvoeren en dan msconfig. Je zult merken dat je de meeste uit kunt schakelen omdat je ze toch niet dagelijks gebruikt. Ze nemen echter wel veel van je geheugen mee. Als je die gewoon uitvinkt, zul je merken dat je machine ook stabieler draait.
 
Sowieso alles van Office uitzetten in MSCONFIG, vertraagt enorm en is niet nodig bij het opstarten.
En verder kan je toch offline de boel branden, dan kan ook even je AV uit zoals al werd gepost, dat vertraagt ook. Als ik brand (zelden) doe ik ff verder niks, dat gaat het snelst en geen gedonder/mislukkingen. Maar ja, het is een keuze wat je wilt. :)
 
Achter te komen!!

Waar ik gewoon achter probeer te komen is waarom het branden zoveel van je machine vergt.

Ik heb bijna niks aan staan, alleen maar Norton en Nero en internet als ik brandt.
Ik zal waarschijnlijk moeten leren gewoon even 5 a 10 minuten niets te doen.

grtjs jjw
 
Re: Achter te komen!!

Geplaatst door jjw
Waar ik gewoon achter probeer te komen is waarom het branden zoveel van je machine vergt.

Ik heb bijna niks aan staan, alleen maar Norton en Nero en internet als ik brandt.
Ik zal waarschijnlijk moeten leren gewoon even 5 a 10 minuten niets te doen.

grtjs jjw

Helemaal niet erg. Dan leer je ook eens onthaasten :D
 
Ach wel ja, ff de hond uitlaten, koppie thee/koffie zetten, krantje lezen, ga te keer zou ik zeggen. :D

(en idd Norton vreet ruimte en processen)

:thumb: Blacksheep!
 
Onthaasten

Ja die is is leuk,, branden is eigenlijk inderdaad een curus toto rust komen.
Ik zal het moeten leren.

Jammer maar helaas.

Dankjulliewel voor deze cursus hi.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan