harman kardon film in 5.1audio formaat afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

redangdiver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2012
ik heb sinds kort een harman kardon bds300 (2.1) home cinema systeem, waar ik zéér tevreden over ben.
echter 1 probleempje tot nu toe:
als ik een film download met 5.1 audio formaat en ik speel em af op tv, dan klinkt de muziek en geluiden gewoon goed, maar gesproken tekst klinkt niet of heel dof en zachtjes. (films in 2.1formaat klinken op elk gebied geweldig)
Vanalles heb ik geprobeerd(voor zover ik denk wat ik kan proberen) maar het blijft hetzelfde euvel.
Kent iemand dit probleem, en liever nog wie weet een oplossing of waar ik het moet zoeken?
Alsvast bedankt voor elk zinvol antwoord!
groetjes Bart.

Laatst bewerkt:
Speel je op een DVD speler alles af?

• In het dvd menu ga naar: opties -> geluid -> 2.1 OF TV

Speel je op een PC?

kijk dan eens naar je geluidssettings en zorg dat die echt op 2.1 staan

ik heb een creative geluidskaart en dat ziet er bij mij zo uit:

creativef.png

5.1 film bestanden afspelen op mijn 2.1 Harman Kardon BDS400 set

Beste,

Het probleem dat redangdiver aankaartte is voor mij nog niet opgelost.
Ik zit ook met het probleem dat gesproken tekst niet of nauwelijks hoorbaar bij 5.1 filmbestanden die ik op mijn HK set 2.1 afspeel.
Achtergrond geluiden en muziek klinkt daarentegen uitstekend!
Kunt u mij helpen?
Ik heb namelijk al geprobeerd de instellingen op mijn HK set te veranderen, maar dit hielp niet.

Ik kijk uit naar reactie's

Groetjes,

Crecto

harman kardon

ik ben er inmiddelst achtergekomen dat dit probleempje er alleen is als ik via internet gedownloade films etc. afspeel.
als ik bij de videotheek een film haal met 5.1 geluid, doet het geluid het wél perfect namelijk.

Gedownloade films

Niet-gedownloade films doen het bij mij inderdaad ook gewoon, maar het liefst wil ik de films die ik gedownload heb ook
af kunnen spelen met goed geluid. Dus gesproken tekst duidelijk verstaanbaar en niet alleen de achtergrondgeluiden.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan