Harman Kardon Stereo receiver + wharfedale boxen aansluiten op m'n pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricksnake

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Mijn ouders krijgen een nieuw surround systeem. Nou heb ik de oude audio receiver + 2x 125 watt wharfedale boxen gehad voor op mn kamer. Ik wil die boxen op m'n pc aansluiten. Nou is het volgens mijn oom mogelijk om dit te doen, maar ik snap niet hoe!
Het is een systeem van zo'n 15 jaar oud, met van die boxen die nog met 2 koperen draadjes naar de receiver moeten! Dit is allemaal geen probleem, maar ik wil graag dat de muziek die ik op mn pc afspeel uit de boxen komt die op die receiver aangesloten zijn.
Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik dat voor elkaar? Hoe sluit ik die receiver aan op mn pc? Ik heb het al geprobeerd met een kabeltje dat eerst van de CD-speler naar de receiver liep (een zwart kabeltje dat volgens mij in de blauwe poort moet (rood = headphone, groen loopt nu van mn pc naar mn beeldscherm voor de ingebouwde speakertjes en die blauwe is de IN poort ofsoiets), maar dat lukt niet.
Deze aansluitingen bedoel ik (de rooie, groene en blauwe, de rest heb ik niet!):
7806geluidskaart.gif

Ik heb ook van die stekkertjes liggen met 2 witte en 2 rode poorten, maar die passen nergens in mn pc!
Deze stekkers bedoel ik:
rca%20audio.jpg

Vrijdag komt de monteur die het nieuwe surround systeem installeert, en ik kan het natuurlijk aan hem vragen, maar ik zou het t liefst gewoon zelf doen! :rolleyes:

Any suggestions?

deze kabel heb je nodig.
De mini jack gaat in de line out van de computer.
De twee chink stekkers gaan in de ingang van de versterker (b.v. aux)
Met even proberen heb je zo de juiste aansluitingen.

mvg leo

Bedankt voor de reactie!
Morgen komt de monteur toch langs, vraag ik of hij zo'n kabeltje heeft liggen, zo niet, dan rij ik even langs alternate, woon ik toch vlakbij ;)
Enige twee dingetjes nog: Er staat bij specificaties 'Voor het verbinden van MP3 spelers met TV of stereo toren.'
Ik ga ervan uit dat dat de meest gebruikte is,maar dat je m ook voor dit probleem kunt gebruiken?
En wat is de line out van je computer? Is dat de groene?

je kunt de minijach inderdaad ook voor de koptelefoon uitgang van een mp3 speler gebruiken, maar ook voor jou doel.
Hij moet inderdaad w.s. op de groen (waar je monitor speakers nu zitten)
Anders gewoon proberen welk de beste kwaliteit geeft.
mvg leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan