HD 2600 series

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwamd

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
635
hallo

weet iemand ook hoe duur de agp versie van de radeon hd 2600pro-xt is????
en welke kan ik beter nemen aangezien de 2600 series dx10 ondersteunen.
want dan kies ik uit de x1950pro of de 2600xt
dus welke kan ik beter nemen.
 
Laatst bewerkt:
worden er tegenwoordig nog AGP videokaarten van een nieuwe serie gemaakt dan?

als dat zo is zou ik dus voor DX 10 gaan.. veel mooier beeld:D
En ik denk dat het 50 tot 100 euro duurder zal zijn (als het niet duurder is) dan de PCIe..

Maar waarom AGP? Deze is langsamer dan de PCIe van tegenwoordig en dat is dus ook te merken op je videokaart. oftewel je prestatie's gaan omlaag..als je het vergelijkt met PCIe kaarten van de zelfde serie..
 
worden er tegenwoordig nog AGP videokaarten van een nieuwe serie gemaakt dan?

als dat zo is zou ik dus voor DX 10 gaan.. veel mooier beeld:D
En ik denk dat het 50 tot 100 euro duurder zal zijn (als het niet duurder is) dan de PCIe..

Maar waarom AGP? Deze is langsamer dan de PCIe van tegenwoordig en dat is dus ook te merken op je videokaart. oftewel je prestatie's gaan omlaag..als je het vergelijkt met PCIe kaarten van de zelfde serie..

ja er worden nog steeds gwn agp kaarten gemaakt.

ja dat dacht ik zelf ook aan voor de dx10 dit is dan ook een sterke tegenstander van de 8600gts.
 
Er is geen AGP-versie voor de 2600 en ook niet voor de 1950.

Blijkbaar heb je die ergens gezien dus een link ernaar zou dan op z'n minst handig zijn.:rolleyes:
 
Ja, en dan?

Dit is de pagina van de "AGP" versie... Waarom staat dit er dan onder:
PCI Express x16 bus interface

Ook op de pagina van Ati kan ik geen AGP versie vinden
 
Laatst bewerkt:
Maar waarom AGP? Deze is langsamer dan de PCIe van tegenwoordig en dat is dus ook te merken op je videokaart. oftewel je prestatie's gaan omlaag..als je het vergelijkt met PCIe kaarten van de zelfde serie..

Tsja, dat moet nu eenmaal wanneer je een moederbord hebt met een AGP slot en GEEN PCI-e slot...:D
 
Ook al bestaat hij dan nog schiet je niets op met die upgrade...

Een goede pc bestaat uit een samenwerking van componenten. Je kunt er wel een snelle grafische kaart in zetten maar wanneer je nog een oude processor hebt dan zal je nooit het maximale behalen...

Dan kun je beter wachten en een algehele upgrade doen, dus je moederbord, processor, geheugen en graka...
 
Tja, zo'n snelle kaart in een AGP slot, net een Porsche op fietsbanden.:)

En die DX10, ook alleen bedoeld voor games die dat ondersteunen, maar de snelheid wordt dan aardig geknepen door het AGP slot, scheelt de helft van de snelheid.

Lees hier meer erover.
 
Ook al bestaat hij dan nog schiet je niets op met die upgrade...

Een goede pc bestaat uit een samenwerking van componenten. Je kunt er wel een snelle grafische kaart in zetten maar wanneer je nog een oude processor hebt dan zal je nooit het maximale behalen...

Dan kun je beter wachten en een algehele upgrade doen, dus je moederbord, processor, geheugen en graka...


tja maar ik heb een amd am2 x2 4800+
1 gig ram
en 160 gb sata2 dus dan zal ik toch wel een aardige performance boost krijgen.:evil:

als dat niet snel is ......
 
Laatst bewerkt:
Een AM2 moederbord met een AGP slot?

Ik dacht dat toen AM2 gereleased werd PCI-E al min of meer standaard was...
 
Een AM2 moederbord met een AGP slot?

Ik dacht dat toen AM2 gereleased werd PCI-E al min of meer standaard was...

nee de asrock am2nf3-vsta heeft socket amd+agp+sata2 en al het andere wat een normaal mobo ook heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan