HD 4870 fout: Atikmdag

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB86

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2005
Berichten
45
Vorig weekend heb ik een PC in elkaar gezet met de volgende specificaties:

Voeding: OCZ ModXstream Pro 600 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
Moederbord: MSI P43 NEO-F
Processor: Intel Core 2 Quad Q8300 2.50 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed
Videokaart: Asus Radeon HD 4870 512 MB, PCI-e 16x
Geheugen: OCZ Memory Gold 4 GB, PC8500, 1066 MHz, 5, Kit Of 2
Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista 32-bit SP1 Home Premium, NL, OEM
Beeldscherm: Samsung SyncMaster T220 22 Inch / 55.8 Cm, 2 Ms, Geen Speakers, Zwart

Alle onderdelen en installaties gingen goed, totdat ik de driver voor de videokaart ging installeren. Na het installeren van de nieuwste driver van de ATI 4870 videokaart wilde ik namelijk dat het Windows Airo zou worden toegepast. Dit deed ik door het “vernieuwen” van de “windows prestatie-index”. Op een kwart bij het bepalen van deze index werd het beeld echter even zwart en kwam de volgende fout tevoorschijn “beeldschermstuurprogramma reageert niet en is hersteld”, "beeldschermstuurprogramma atikmdag reageert niet en is hersteld".
Deze fout treed ook tijdens het spelen van een spel op, waarna deze ook afgesloten wordt.
Ook heb ik hetzelfde nog geprobeerd met de drivers die meegeleverd waren bij de videokaart, maar het probleem bleef terugkomen.

Ik vroeg mij af of er een manier is om deze foutmelding op te lossen.
Ik lees namelijk meerdere berichten hierover op verschillende forums, maar heb geen oplossing kunnen vinden.
 
Het enige wat je volgens mij kan doen is ouderen driver er op zetten. Je bent niet de eerste met dit probleem.
 
Hoeveel grafisch geheugen heb je?

Inderdaad zoveel mogelijk videodrivers proberen (van de oudste tot de recentste) en hopen dat er eentje goed werkt...
 
Videokaart is de Asus Radeon HD 4870 512 MB, PCI-e 16x, dus 512 MB videogeheugen
 
Is iemand er al achter welke driver wel werkt?
 
De videokaart is al teruggebracht naar de winkel.
De volledige PC is daar getest met 3D mark vantage, maar na NFS spelen kwamen er kleine gekleurde puntjes in het beeld. Dit werden er steeds meer waarna de PC crashte en niet meer opstartte. Met een andere videokaart werkte alles echter wel weer prima.

Nu is de kaart opgestuurd en deze bleek idd defect. Voor de laatste keer wordt een vervanger teruggestuurd. Wanneer deze ook niet werkt zal worden gekozen voor een ander merk/soort videokaart. Maar dit wordt nog aankijken.
Ik ga er iig niet vanuit
 
Een nieuwe videokaart is ontvangen.
De 3e werkt prima en alles kan soepel worden gespeeld, gelukkig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan