Hd 4870

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, je zal in het begin hetzelfde effect hebben....
Daarom dat ik adviseerde om alles gelijk te upgraden.

Maar ja als het geld er niet is....

Hey,

Ik raad je persoonlijk een 4870 aan hij kost tegenwoordig maar 120 EURO !!!!!!!!!!!!!
http://www.databyte.nl/90-C1CLG5-J0UAY00Z?ref=tweakers

Met deze kaart kun je echt alle games op High draaien. Ik heb zelf de Sapphire 4890 OC edition, deze is niet zo ultra veel sneller dan een 4870.

Je processor+voeding kunnen echt niet maar goed dat moet je zelf weten. In ieder geval moet je wel de voeding veranderen anders gaat het niet lukken.

antwoord van Marsmannetje: De processor is daar echt te traag voor. Dat is zonde van het geld.

stond in mijn vorige thread...aangezien het hier over dezelfde processor gaat denk ik dat we bij nader inzien best nog wat wachten :(

nu, nog 1 ding: die 2 processoren. stel nu, binnen 2-3 jaar kan hij weer niet meer gamen, en hij koopt een nieuwe videokaart. wanneer hij die goedkope processor(710) heeft, gaat hij dus waarschijnlijk zeker ook opnieuw zijn processor moeten upgraden. zou dit ook het geval zijn wanneer hij de dure processor(945) heeft?

als dit het geval is, is het vrij nutteloos om die duurdere processor te kopen, niet? of wat zijn de andere voordelen van die duurdere processor? gaat hij optimaal kunnen gamen met zijn huidige kaart wanneer hij die 710 heeft?

en als voeding, ik kan nog altijd de 'earthwatt 500 watt' goedkoop bij mijn nonkel krijgen. is deze vergelijkbaar met die corsair die jij me hebt aangeraden, of is die Corsair HX450W beter? die is toch zeker goed genoeg om de HD 4870 tegoei te kunnen laten draaien, hé?

en wat vindt je van deze voeding?corsair psv-vx-atx 450 watt 24 p?die is ook in korting bij mijn nonkel.

en dat moederbord is ook zeker en vast goed genoeg, welke processor hij ook neemt? sorry voor de vele vragen, maar als hij een upgrade uitvoert waar hij zolang voor moest sparen is het natuurlijk belangrijk dat het ook goed gebeurd.

sorry voor al deze vragen, ik vind het gewoon raar dat al deze stukken (als ik de goedkope processor neem) amper 15-25 euro meer kosten per stuk dan de dingen die ik momenteel in mijn pc heb (behalve de videokaart dan) dus is het raar dat dat dan zoveel beter zou zijn

Laatst bewerkt:
VX450 is ook prima. De Earthwatts 500W is ook prima.
De hx450 is modulair en iets sterker, maar verder boeit het niet.

Processor is weer eens gissen. Bij een x3 710 weet ik vrijwel zeker dat je bij een toekomstige upgrade van de videokaart weer een betere processor moet kopen.
Een x4 945 is weer een stuk sneller, deze is snel genoeg voor snellere videokaarten. Dus dan moet een videokaart wel helpen.
Alleen koop je over een jaar of 3 weer een snelle videokaart, dan zal de processor weer te traag zijn.
Dus: Met een x4 945 kan je over een paar jaar nog wel een zwaardere videokaart kopen, maar dan moet je niet een te zware videokaart kopen.

sorry voor al deze vragen, ik vind het gewoon raar dat al deze stukken (als ik de goedkope processor neem) amper 15-25 euro meer kosten per stuk dan de dingen die ik momenteel in mijn pc heb (behalve de videokaart dan) dus is het raar dat dat dan zoveel beter zou zijn
Die snap ik niet....

ok, als jij er echt heel zeker van bent dat die 710 meer dan sterk genoeg is voor deze videokaart, dan ga ik voor die gaan. binnen 2 jaar ofzo gaat die 945 toch niet veel meer kosten dan een 710 nu kost, lijkt mij.

dus momenteel, met die hd 4870, gaat het niet zoveel verschil maken of ik nu de 710 of de 945 heb, dat is alleen toekomstgericht?

wel, wat ik bedoel is het volgende:

mijn moederbord: asus M2N-VM DVI = momenteel 55 euro op tweakers
het moederbord dat jij zegt:ASUS M3A76-CM - Moederbord - micro ATX - = 53 euro

= 2 euro GOEDKOPER

mijn processor: AMD Athlon 64 X2 5400+ = 59 euro op tweakers
die van jou = 86 euro

= 27 euro verschil

dus ook niet zoveel verschil vind ik?

mijn voeding: volgens mijn nonkel bij hem nog 40 euro ongeveer
jou voeding: 73 euro (de earthwatt zou 65 euro ofzo zijn...)

= 33 euro verschil

wat de voeding betreft zit ik dus denk ik wel goed, hoor...je bent dus zeker dat deze voeding sterk genoeg is? die hx 450W van jou?

wat de processor betreft, weet ik het zo niet...27 euro vind ik erg weinig, denk je dat dat zoveel verschil zal maken?

en het moederbord...sjah, 2 euro goedkoper? :(

sorry, maar ik begrijp dat niet echt...ik weet dat ik erg veel vragen stel, maar ik speel liever op zeker, excuses.

is azerty de goedkoopste shop, of zijn er misschien webshops die nog goedkoper zijn? 15 euro verzendingskosten zijn natuurlijk lastig, ik woon in België.
maar de prijzen zijn natuurlijk best laag!
en nog 1 klein dom vraagje: het is toch 100% betrouwbaar om via azerty te bestellen he? ik heb zelf nog nooit via internet besteld, en zeker niet vanuit nederland, vandaar.

Laatst bewerkt:
ok, als jij er echt heel zeker van bent dat die 710 meer dan sterk genoeg is voor deze videokaart, dan ga ik voor die gaan. binnen 2 jaar ofzo gaat die 945 toch niet veel meer kosten dan een 710 nu kost, lijkt mij.

dus momenteel, met die hd 4870, gaat het niet zoveel verschil maken of ik nu de 710 of de 945 heb, dat is alleen toekomstgericht?
Ook nu gelijk heb je wel wat aan een snellere processor. Nu maken de meeste spellen nog maar maximaal gebruik van 3 kernen. De 4e is alleen handig in een paar spellen.
De x4 945 is op 3,0 Ghz geklokt voor alle kernen.
De x3 710 is 'maar' op 2,6 Ghz geklokt. Percentueel gezien is de x4 dus 15% sneller. Dat is vrij veel. Eventueel zou je ook een x3 720 kunnen kopen, maar bij Azerty is deze wel heel duur:
http://tweakers.net/pricewatch/231952/amd-phenom-ii-x3-720-black-edition.html
Deze is op 2,8 Ghz geklokt.

Overigens is de aanbieding van de x4 945 weer zo'n beetje afgelopen. Nu kost deze weer 150 euro of meer.

Dus ik denk dat de keuze tussen een x3 720 en 710 gemaakt zal moeten worden.

wel, wat ik bedoel is het volgende:

mijn moederbord: asus M2N-VM DVI = momenteel 55 euro op tweakers
het moederbord dat jij zegt:ASUS M3A76-CM - Moederbord - micro ATX - = 53 euro

= 2 euro GOEDKOPER

mijn processor: AMD Athlon 64 X2 5400+ = 59 euro op tweakers
die van jou = 86 euro

= 27 euro verschil

dus ook niet zoveel verschil vind ik?
Klopt. Maar tja, die oude produkten die jij hebt zijn bijna nergens meer verkrijgbaar. Men probeert denk ik nog om wat oude voorraad kwijt te raken, maar met deze prijzen ben je gek om ze nog te kopen.

mijn voeding: volgens mijn nonkel bij hem nog 40 euro ongeveer
jou voeding: 73 euro (de earthwatt zou 65 euro ofzo zijn...)

= 33 euro verschil
Das veel verschil. De eartwatts is 40 euro, of de vx450?

wat de voeding betreft zit ik dus denk ik wel goed, hoor...je bent dus zeker dat deze voeding sterk genoeg is? die hx 450W van jou?
Ja. De CX400 is ook zwaar genoeg, maar dat vind ik wat aan de krappe kant.
De hx450 en vx450 zijn natuurlijk beter.

is azerty de goedkoopste shop, of zijn er misschien webshops die nog goedkoper zijn? 15 euro verzendingskosten zijn natuurlijk lastig, ik woon in België.
maar de prijzen zijn natuurlijk best laag!
en nog 1 klein dom vraagje: het is toch 100% betrouwbaar om via azerty te bestellen he? ik heb zelf nog nooit via internet besteld, en zeker niet vanuit nederland, vandaar.
Azerty is betrouwbaar. 100% kan je nooit zeggen.
http://tweakers.net/nieuws/61658/pc-megastore-verkeert-in-zwaar-weer.html
Dus je weet het heden ten dagen nooit. Maar ik heb in elk geval meermalen gekocht bij Azerty en zonder enig probleem.
Wat ik overigens wel doe is pas betalen als de goederen op voorraad zijn bij Azerty. Dit vooral ook om bij eventueel niet te leveren produkten (azerty is ook afhankelijk van zijn leveranciers -> ze hebben zelf maar een kleine voorraad) makkelijk te kunnen annuleren.

Het probleem met belgie is dat ik totaal geen webshops ken in Belgie. Verder dan alternate.be kom ik niet. :confused:

wat ik dacht te bestellen was dat uit je eerste link:

hx450w voeding
m3a76-cm moederbord
x3 710 processor

die voeding kan ik nietmeer krijgen hoor ik net:( de earthwatt 500w, maar dan tege ongeveer dezelfde prijs als bij azerty, dus maakt niet uit.

volgens mij zit ik als ik die 3 koop wel beter bij azerty, of zit ik mis?
de voeding gaat dus de 710 worden denk ik, niet de black edition. tenzij dat volgens jou toch echt de moeite waart is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan