Hd 4870

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat de 945 niet unlocked is. En de 955 wel.
Dus als jij heel fanatiek wilt, dan moet je de 955 nemen. Of de AM2-940.

Op internet is er inderdaad niks te vinden over een 945 BE. Dit heb ik toen ook in mijn mail aan 4 launch bevestigd. En zij beweerden (na contact te hebben opgenomen met AMD) dat het toch écht om een Black Edition ging.

Dat topic wat je liet zien overigens is van meer dan een maand geleden. Wie weet is er intussen wel een 945 BE op de markt gekomen? Ik zou graag zelf contact met ze opnemen, dus dat ga ik wel even aan 4launch vragen. (of zij dan kunnen sturen wat AMD précies aan ze heeft verteld.)

Die tabel die je liet zien had ik toevallig net ook gevonden. Wat ik wel raar vind is dat de 95W versie met 71 graden toch een stukkie warmer is dan de 125W versie. Ik zou juist denken dat het andersom zou staan. Zal wel een (tot noch toe onbekende) rede hebben.

Max Temps (C) 62'C 71

Hij mag dus gewoon heter worden dan de eerdere versie. Geen idee waarom. (waarschijnlijk omdat de processorreeks verder uitgetest is)
Standaard geklokt zal de nieuwe eerder koeler dan warmer zijn.

Eigenlijk wel logisch. Dit zou moeten betekenen dat deze beter te overclocken is, toch?

hij gaat waarschijnlijk voor die 710 gaan, omdat zijn budget toch redelijk beperkt is...zou het verschil met die 945 echt zo groot zijn? kwa prijs is het natuurlijk wel flink wat.

hij heeft ook net te horen gekregen dat hij een laptop zal nodig hebben voor de hogeschool. hier gaat hij dus een goedkope laptop kopen. daardoor is zijn budget dus nog wat beperkter, en zou hij graag de onderdelen toch apart gaan kopen, en die in zijn huidige pc steken.

als hij deze 3 in zijn pc steekt, dus, die corsair voeding, dat moederbord, die videokaart HD 4870 en die processor (waarschijnlijk 710, tenzij je echt vindt dat het verschil met de 945 groot genoeg is), kan hij dan net zo goed gamen als met een nieuwe pc, of tenminste meer dan acceptabel?

ik denk dat al zijn onderdelen voor de rest hetzelfde zijn dan die van mij...

en hoe lang denk je dat hij hiermee zal kunnen blijven gamen?

alvast héél erg bedankt voor je hulp (alweer :d)

Laatst bewerkt:
Als je gta 4 niet meerekend (dat spel heeft gewoon een goede processor nodig om het goed te kunnen spelen), dan kan ie wel weer ff vooruit. Totdat ie zijn videokaatt weer wil upgraden dus zeg maar...

Waarom kiest hij niet voorlopig voor alleen een voeding? Dat is misschien niet ideaal, maar dat geeft hem de kans nog een beetje door te sparen.

Als je echt op budget rekent, waarom zou je dan niet de HD4850 nemen? Daar kun je ook best ver mee en het heeft de beste prijs/performance verhouding in mijn ogen.

Of zoals mars al zegt, voeding vervangen en nog ff doorsparen ;)

Als je gta 4 niet meerekend (dat spel heeft gewoon een goede processor nodig om het goed te kunnen spelen), dan kan ie wel weer ff vooruit. Totdat ie zijn videokaatt weer wil upgraden dus zeg maar...

Waarom kiest hij niet voorlopig voor alleen een voeding? Dat is misschien niet ideaal, maar dat geeft hem de kans nog een beetje door te sparen.

ik dacht dat je de rest ook moest vervangen! dus als hij alleen een nieuwe voeding koopt kan hij met deze videokaart ook goed gamen?

waarom dan moederbord en processor ook vervangen?wat zijn de voordelen daarvan?

Op dit moment is het het beste advies dat we kunnen geven. Omdat een complete upgrade dus buiten het budget valt.

De nieuwe gpu vraagt een sterke voeding. En het liefst een a-merk (Cooler Master, OCZ). Met dit systeem kan hij nog wel ff blijven spelen hoor. Het systeem dat ik nu heb staan is slechter, en die draait Far Cry 2 ook nog goed op high ;)

Dan kan hij doorsparen als hij nog een keer zijn proc wil vervangen. Dan moet hij namenlijk ook een nieuw mobo hebben.

De voordelen van een nieuwe processor zijn natuurlijk dat je je systeem sneller maakt ;) Maar dan komt er gelijk bij dat je een ander mobo nodig hebt. Op dit moment is dit nog niet nodig. Deze gpu is een perfecte kaart, kan hij wel lekker mee verder, tot hij geld heeft voor de rest ;)

Groeten,
AG

Tja, de processor zal niet sterk genoeg zijn om de kaart optimaal te laten draaien.
Maar ondanks dat zet hij wel een stap.
Doorsparen en dan de rest aanpakken is de volgende stap. Heeft hij dat gedaan, dan past de videokaart weer beter bij de rest van het systeem.

ok, ik denk inderdaad dat dat dan de beste oplossing is...:D

zolang hij kan spelen is het goed.
dan nog 1 dingetje:

hoe lang schatten jullie dat hij kan gamen met deze kaart en voeding?
en moest de processor en moederbord erbij komen?

en dan nog het verschil tussen die 2 processors,zou dat veel uitmaken, momenteel niet? maar binnen 2 jaar wel zeker?

je bedoelt hier dus dat hij perfect kan gamen met die goedkope processor, tenzij hij gta 4 wil spelen, en dit tot de tijd dat hij een nieuwe videokaart wil?zijn er nog andere games die zoveel van je processor vragen?

dat zal wel ff duren, met deze videokaart komt hij toch een jaar of 2 toe, niet?

Laatst bewerkt:
Je bent wel erg gefixeerd over hoe lang je met een videokaart kan doen. Ik kan dat niet zeggen: dat ligt aan de spellen die uitkomen en aan hoe kritisch iemand is.
De spellen die hij nu goed kan spelen, die kan hij over 5 jaar nog goed spelen :cool:

En ik doelde dus op de x3 processor ipv de duurdere x4.

Je bent wel erg gefixeerd over hoe lang je met een videokaart kan doen. Ik kan dat niet zeggen: dat ligt aan de spellen die uitkomen en aan hoe kritisch iemand is.
De spellen die hij nu goed kan spelen, die kan hij over 5 jaar nog goed spelen :cool:

En ik doelde dus op de x3 processor ipv de duurdere x4.

sjah, zou wel erg zijn natuurlijk om geld uit te geven als je volgend jaar alweer moet upgraden. maar ja, dat is inderdaad nogal een belangrijk criteria.

denk dat we morgen gaan bestellen, die goedkopere processor dan maar :thumb: zou hij meteen een nieuwe voeding en moederbord moeten kopen wanneer het geld er is, of pas wanneer hij problemen gaat ondervinden met gamen?

het is dus wel gegarandeerd dat hij met alleen de voeding en de grafische kaart een goede vooruitgang gaat vinden? want in mijn geval was dat niet zo schitterend, volgens jou dus te wijten aan de processor, en aangezien zijn processor net hetzelfde is als de mijne, maakt ik me wat zorgen :shocked:

ik merk wel verschil hoor, maar gewoon niets schitterend

voor de processor is toch echt een nieuw moederbord nodig.
Dus maar beginnen met de voeding...

voor de processor is toch echt een nieuw moederbord nodig.
Dus maar beginnen met de voeding...

maar denk je dat het goed zal gaan? want bij mij is het verschil toch niet zo schitterend...anders kan hij net zo goed nog wat wachten, natuurlijk, als het toch amper verschil maakt.

dan spaart toch 15 euro verzendingskosten.

maar als het de moeite waart is zeg ik niets, natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan