HD 6870 Zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Hallo allemaal,

Ik sinds 2 weken allemaal onderdelen bestelt om een nieuwe computer samen te stellen.
Nu heb ik het volgende probleem;

Wanneer ik de nieuwe videokaart in de computer heb zitten en er stroom op aansluit, komt er een zwart scherm bij het opstarten van de computer.
Er staat no signal.. Ik heb alles juist aangesloten ook ventilator van de video kaart draait gewoon.

Heb geprobeerd beeldscherm op moederbord direct aan te sluiten zowel op de video kaart direct beide geven geen beeld.
Dat terwijl ik windows gewoon hoor opstarten door het start geluid.

Mijn hardware gegevens zijn:
-Recom Voeding Power Engine 600 Plus 600W
-Kingston 1x2GB, DDR3 SDRAM, PC10666, CL9
-AMD Sempron 145 2.80GHz 1MB AM3 Box
-ASRock N68-VS3 UCC nForce 630a, SATA300 RAID
-Asus Videokaart PCI-e Radeon HD6870 DirectCU 1GB 2xDVI/2xDP

In principe zou het gewoon met deze hardware moeten lukken..
Enig idee wat ik kan doen en/of waar het probleem ligt?

Wanneer ik de stroomaansluiting van de videokaart afhaal dan doet de computer het wel weer en start hij gewoon op, maar daar heb ik natuurlijk niks aan aangezien ik die video kaart wil gebruiken.

Groeten,
Chris

Heb je ook de voeding aangesloten op de videokaart ?

Ik heb dat probleem ook gehad, en bij mij zat de stroom aansluiting op het moederbord niet goed.
Ik heb dat die stekker weer van het moederbord gehaald en opnieuw ingestoken en daarna ging het wel.
( de stekker niet gewoon aan drukken hem helemaal los koppelen.)

@Phr3ak Ja ik heb beide PCI E kabeltjes van de voeding in de video kaart gedaan. Ik heb al zitten googlen en bij sommige was het opgelost door het 2de kabeltje er ook in te doen. Ik heb dit al de hele tijd en bij mij blijft het zwart scherm.

@Koen welk kabeltje bedoel je precies?

Iemand enig idee? Ik heb de kaart in een ander systeem getest daar werkt ie wel direct.

Zojuist een GeForce 8500GT kaart erin gedaan dan werkt het wel gewoon naar behoren? Het moederbord is dus niet kapot en ook de video kaart niet? Waar ligt mijn probleem dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan