HD Audio Control Panel werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mootje59

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
Berichten
1
Hoi,

Sinds gisteren heb ik geen geluid meer op mijn pc. Ik heb al de hele dag lopen googlen en ook hier op t forum gekeken, maar niks lijkt te helpen.

Als ik mijn pc aanzet, krijg ik de melding: HD Audio Control Panel werkt niet meer. En in mijn taakbalk krijg ik ook een luidspreker icoon met een rood kruisje erdoor. Als ik dat open, heb ik aangevinkt staan: uitgeschakelde apparaten weergeven + niet aangesloten apparaten weergeven.

Heb ook al driver verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Heb ook via Regedit %SystemRoot%\inf in %SystemRoot%\System32 veranderd, werkt ook niet. Als ik apparaatbeheer open, krijg ik een geel driehoekje met een uitroepteken bij Besturing voor geluid, video en spelletjes-> Realtek High Definition Audio. Als ik de eigenschappen open, staat er een foutcode nummer 39.

Ik heb ook al een paar keer systeemherstel geprobeerd naar de dag dat ik nog wel geluid had, maar mijn systeemherstel loopt telkens vast (heb het 3x geprobeerd en telkens minstens 3 uur gewacht, en deed het dus niet).

Ik werk met Windows Vista en Realtek versie 6.0.1.5983. Mijn computer is een Futjisu Siemens Scaleo Pi 2534.

Kan iemand me hiermee helpen? Als je meer info nodig hebt, geef maar een gil. Thnx alvast!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan