HD beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaber

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2004
Berichten
524
Hallo iedereen,

Wie weet van jullie hoe ik een slotje op mijn partieties kan zetten, zodat die niet toegankelijk is voor andere gebruikers. (behalve Administrator dan)

Alvast bedankt...:)
 
Dat kan heel makkelijk met Cryptainer.
Daarmee kan je een beveiligde schijf maken.
Downloaden kan hier.
En er is ook een nederlandse versie te downloaden.
 
JAh maar ik wil mijn bestaande partieties beveiligen tegen andere gebruikers zodat ze er niet in kunnen...
 
JAh maar ik wil mijn bestaande partieties beveiligen tegen andere gebruikers zodat ze er niet in kunnen...

Daarmee kunnen ze er ook niet in hoor:)
Je maakt een beveiligde schijf, daar doe je je bestanden in en voila.

En volgens mij kan je niet een hele partitie beveiligen zonder ander programma, wel de mappen erin.
 
Laatst bewerkt:
Daarmee kunnen ze er ook niet in hoor:)
Je maakt een beveiligde schijf, daar doe je je bestanden in en voila.

En volgens mij kan je niet een hele partitie beveiligen zonder ander programma, wel de mappen erin.

Ohw nou toch bedankt voor het helpen....Ik zok fftjes verder..En mocht er iemand anders iets weten laat het me horen..:)
 


Ohw nou toch bedankt voor het helpen....Ik zok fftjes verder..En mocht er iemand anders iets weten laat het me horen..:)

Oke is goed.
Als er iemand is die weet hoe je een hele partitie kan beveiligin, hoor ik het ook graag.
 
Wanneer je meerdere accounts heb aangemaakt, herstart je je pc in veilige modus.
Log in als administartor.
Open "Deze Computer" en klik rechts op de betreffende schijf, en kies dan voor eigenschappen.
Ga nu naar tabblad beveiliging. Hier kan je per schijf aangeven wie er toegang heeft tot de schijf.
 
Dat moet wel kunnen

Maar zeg eerst eens wat je precies hebt gedaan dat is makkelijker dan alle opties noemen.

Eric:thumb:
 
Maar zeg eerst eens wat je precies hebt gedaan dat is makkelijker dan alle opties noemen.

Eric:thumb:

In de handleiding die ik hierboven aangaf, staat beschreven hoe je een schijf kan beveiligen voor andere gebruikers op de door mij omschreven manier.
Dus daar heeft hij aangegeven dat niemand de schijf mag benaderen.:p :p
 
Dit had ik als eerste gedaan....

Maar dan bij de F: schijf

En nou probeerde ik in de veilige modus met de Administrator acount dat terug te zetten maar dat wordt geblokkeerd.




Wie o wie..! :eek: :eek:
 
Zoals ik op het tweede plaatje zie, zit je niet in veilige modus.
 
Daar moet je idd zijn.
Is je schijf nu voldoende beveiligd?
 
Jah dat wel..Ik heb gewoon de gebruiker toegevoegd in dat rijtje en hem volledig afgesloten BEdankt voor het helpen..:D
 
Klopt weigeren gaat boven toestaan Helaas.

Je moet niet weigeren, tenzij je verd....md goed weet wat je doet.

Je verwijderd gewoon degene die je geen toegang wilt geven.

Let OP sommige programma's kunnen niet meer geïnstalleerd worden als je "iedereen" bij je systeemschijf verwijderd. dus laat die met zijn speciale machtigen maar staan. Weet niet presies wat het doet, alleen dat weghalen klachten geeft.

Gebruikers haal je weg en je zet daar voor in de plaats de naam van de gebruiker.
Gebruikers = de verzameling van gebruikers.
Pietje = een account dat mischien wel lid is van gebruikers, maar dat hoeft niet eens.

Je zou dus ook een groep met bepaalde rechten aan kunnen maken.

Bij XP-Pro hoef je niet naar veilige modus te gaan hoor.

Eric.:thumb:

Dus het enige wat je kunt proberen is nu bij geavanceerd de weigeringen weer ongedaan maken, maar of Home dat ook kent ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan