marianneke
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 25 feb 2001
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geplaatst door marianneke
Tja, ik doe dit nu voor de tweede keer en het gaat me niet goed a. Ik heb er behoefte aan een stappenplan te volgen. Wie helpt me hiermee.
Wat ik doe:
pc met één HD in 2 partities, waarop W98 draait.
Ik plaats een grotere HD bij als master.
Ik stop er een ME opstartdiskette is en laat fdisk werken.
Ik maak 2 partities aan op de grote HD.
Als ik dan kies voor format c: gaat ie de kleine HD formatteren, dus de partitie waarop W98 staat....! Was niet de bedoeling...
Als ik dan die gedachtengang volg en zeg format e: (wat volgens mij dan de 1e partitie op de andere grote HD zou moeten zijn) dan zegt ie dat ie geen E kan vinden.
Daarna heb ik de pc opgestart, in het bios gekeken. Staat onder 1st boot: floppy
2nd boot: was HD 0 heb ik HD 1 van gemaakt. Is dit juist???
EN hier strand ik.
Als ik ostart met de XP-CD erin en zonder opstartdiskette, krijg ik een melding dat er een OS probleem is.
Zó kom ik dus niet verder. Wie kan mij puntsgewijs aangeven wat ik moet doen?
1. ik maak een backup op schijje, dus daar kan niks mis mee gaan.
en:
Is mijn denkwijze fout: ik dacht dat als ik de nieuwe hd master maak, de oude slave, dat de pc met het opstarten ook als eerste de master zou benaderen.
Of: in de BIOS is HD 0 de eerste te benaderen schijf, die geef ik hier op. Correspondeert dan HD 0 met de master, en HD 1 met de slave? Of mag ik daar ook niet van uit gaan?
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.