HD clone opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Internall

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2006
Hallo Helpmij forum,

Ik heb zojuist een nieuwe hardescijf aangeschaft.. Nou wil ik in precies dezelfde staat windows overzetten op die nieuwe schijf (gewoon clonen dus). Hiervoor heb ik Norton Ghost v10 gebruikt. bij het clonen van je HD kun je een aantal opties aan en uit vinken namelijk:

Check source for file system errors
Check destination for file system errors
Set drive active (for booting OS)
Disable SmartSector copying
Ignore bad sectors during copy

Hier heb ik alles aangevinkt, ik wist niet zo goed wat ze allemaal betekenen maar ik dank dat de 3e vooral belangrijk is.

Toen had ik na een kwartier m'n HD gecloond. Hierna heb ik m'n oude hardeschijf eruit gegooid en de nieuwe op master gezet. Ik zette m'n computer opnieuw aan en het windows laad balkje ging gewoon lopen. Maar toen ik bij het inlogscherm kwam ging het mis... Er staat alleen Windows XP, voor de rest een blauw scherm... Ik had maar een gebruikersaccount dus ik hoefde nooit in te loggen, hij kwam meteen in Windows op de desktop. Nu blijft hij gewoon voor eeuwig vaststaan bij het blauwe WinXP scherm iemand enig idee hoe dit zou komen? het lijkt net alsof windows XP zich hier tegen beschermd heeft.. Hij start wel op maar ik kom Windows gewoon niet in..
HELP!

Vriendelijke Groeten,

Friso Jasper a.k.a Internall

amd 64 3000+
512 mb
Geforce 5600pro

Kom je wel met F8 in de Veilige modus?

Heb je een Setup CD van Windows XP? (Dan zou de Recovery Console kunnen helpen.)

ik kom niet in veilige modus, dan blijft hij ook gewoon bij het blauwe beeld hangen...

en wat zou ik dan bij recovery console in moeten typen?:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan