HD Copy snelheid meten

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
ik ben een kopieer aktie aan het uitvoeren tussen 2 hd's. 251 gb zou ongeveer 7 uur duren. Erg lang in mijn ogen. Iemand die mij software kan adviseren waarmee ik de hd snelheid en toestand kan meten? Ik was aan het denken aan hdtune of smrat hd mar misschien dat er betere paketten(en gratis) zijn.

per harddisk de snelheid meten kan met crystal disk mark. Voor 251 Gbit is het inderdaad erg lang. Voor 251 GigaByte is het wat langzaam, maar grote kans dat het een stuk minder lang duurt dan wat windows aangeeft. Indien de data gefragmenteerd is over de schijf haal je met conventionele harddisks leessnelheden zo laag als 1 MB/s.

uitgaande dat je 251 GigaByte bedoeld, zou extreem gefragmenteerde data 70 uur kosten om te kopiëren. Windows neemt bij zijn berekening van tijdsduur geen cache en een gemiddelde fragmentatie mee. Als je perfect sequentiële data kopieert zou je in 4 uur klaar kunnen zijn. Een aantal uur gaat het echter altijd wel duren

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.
Heb je ook nog een advies voor welke software ik het beste kan gebruiken voor de kopeieren? Meestal gebruikmik totalcommander maar voor zover ik kan zien heeft deze geen optie om een bestand welke reeds aan de overkant bestaat te hernoemen. Aangezien ik foto's heb die dezelfde naam hebben maar toch anders zijn, wil ik dit wel gerealiseerd hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan