HD delen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Op laptop Win 8 op Desktop Win 7. Draadloos internet. Ik wil met ecg-apparaat aangesloten op laptop Cardiogrammen opnemen. Het programma waarin de patiënt is geregistreerd staat op desktop. Dit (huisarts) programma kan geintegreerd worden met het CARDIOGRAMPROGRAMMA. Voor de hand liggend is dus dat ik dit programma op de desktop installeer. Hoe kan ik nu via de laptop waar het cardiogramapp. aan is gekoppeld nu het op te nemen cardiogram op de desktop HD laten registreren??

Dank je, lijkt op eerste gezicht te doen! Maar is Win 8 in dit geval compatibel met Win 7 op de desktop en als het lukt kan ik dan als het ware het ecg via de laptop gewoon beoordelen en verwerken alsof alles op de HD van de desktop staat. Daar staat het programma dan op in deze situatie. Dus alsof de HD van de desktop op de laptop staat. ( hmm beetje ingewikkeld uitgelegd maar ik denk dat je het wel begrijpt!)

Ok, je kunt geen programma starten op deze manier. Je kunt enkel de bestanden lezen en bewerken. Dus de software moet dan op beide staan, maar ze (de pc en de laptop) kunnen dan allebei dezelfde bestanden bewerken/aanmaken in 1 map. Windows 7 en 8 zijn gewoon compatible met elkaar wat het delen via een thuisgroep betreft ;)

Ik weet niet of dat dat de oplossing is waar je naar op zoek bent? Of is het de bedoeling dat de software ook vanaf de desktop draait? (Zo ja, dan kom je op iets uit als een remote desktop).

EDIT: effe een kleine toevoeging: als de bestanden op de pc staan (er is namelijk maar 1 locatie waar de bestanden opgeslagen staan, de map wordt enkel gedeeld), dan moet de pc natuurlijk wel aanstaan wanneer je de bestanden via je laptop wil benaderen.

Laatst bewerkt:
Hang van standaardisatie af.

Geachte collega.

Ben niet op de hoogte met de laatste HA programma's maar in grote lijnen kan ik wel aangeven wat er zou moeten kunnen.

1. Ben niet een fan van thuisnetwerk
    Ik gebruik liever een netwerkschijf.
    Die kun je eenvoudig aanmaken in netwerk.
  2. Als Uw E.C.G. interface een bestand aan maakt dat de patiënten administratie kan lezen, dan is er geen probleem.
    Dan kunt U hem gewoon van de netwerkschijf plukken.
  3. Als de integratie tot gevolg heeft dat er een voor het patiënten dossier leesbaar document wordt gemaakt gaat het helaas niet goed.
    Of U moet zelf voor de conversie zorg dragen.
Hoop dat U er wat aan heeft.

M.v.g,

Eric Daleboudt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan