HD doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fisher

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2003
heyz,

ik heb een probleem:
Ik heb een hd met 10gig en windows xp geinstalleerd. Nu heb ik ook een nieuwe Hd van Seagate van 60gig.
Die eerste Hd herkent ie zonder problemen en windows pakt ie ook zo alleen die tweede herkent ie totaal niet ook niet in de bios. Het vreemde is wel dat die hardeschijf het wel gedaan heeft ...

iemand nog ideetjes?? Ik weet het niet meer.

(bij mijn weten staan de jumpers etc wel goed)

Is de schijf wel gepartitioneerd en geformateerd?
Als je die 60gb alleen in je pc hangt wordt ie dan wel herkend?

hij heeft het wel gedaan..er hebben ook al bestanden etc op gestaan maar nu pakt ie hem ineens niet meer

Heb je hem er alleen in gehad en wordt ie dan wel herkend?

nope hij herkent hem helemaal niet ook niet alleen die hd op IDE 1 en de jumper eruit gelaten.

Wat is het exacte type van die 60gb schijf?

Weet je echt zeker dat je jumper goed staat?
(Zie plaatje)
cuda_ata_5_family_pic.gif

Bron;
http://www.seagate.com/support/disc/ata/st360015a.html

Dit plaatje staat ook op mijn hd en ik heb zelfs al geprobeerd zo van de jumper eruit laten al de hd alleen op IDE 1 te zetten en dan herkent ie hem nog niet.

Het blijft raar.
Heeft deze schijf het gedaan in deze computer of in een andere?

Ik heb hem al in verschillende pc gedaan maar hij blijft het niet doen ik snap er niets van.

wat heb jij gedaan met die schijf toen die niet in de computer zat misschien ligt het daar aan?
als je hem opstart alleen met die harde schijf die het niet doet. doet hij het dan?
als hij het dan niet doet is die gewoon voor de sloop anders weet ik ook gewoon ook geen oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan