HD foetsie ? ....)-;

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi allemaal,

Ik start vanavond mijn pc op.
In mijn PC zitten 3 HD schijven
Er staat een vraagteken bij HD 3 .....blijkt dat de koppeling niet meer aanwezig is.
Gekeken in "mijn computer" en in "schijfbeheer" , daar zie ik hem ook niet meer.
Ook gekeken in de bios en daar staat ie nog gewoon, ook bij het opstarten de scrol even stopgezet en daar staat ie ook nog als OK.

Kan ie stuk zitten ?

Dank voor de reacties....:thumb:

Heb je niet toevallig in apparaatbeheer zitten rommelen afgelopen dagen? Maar hij kan niet kapot zijn als de POST test zegt dat 'ie OK is...

Hoi AndreazZz,

Neen helemaal niks gedaan de laatste weken...

Durf je je pc open te maken en de kabeltjes een beetje aan te duwen?
Als je het gaat doen, zorg dan dat je geaard bent of dat je latex handschoenen aan hebt. Elke schok kan fataal zijn.

Zelf heb ik vaak problemen met herkenning gehad omdat schijven in computers niet in de goede volgorde aangesloten waren. Zijn het IDE schijven met brede lintkabels, dan zijn dit de aansluitregels: Aan één kabel kan er één master en één slave zijn. Gebruik geen Cs (cable select) omdat dit systeem niet betrouwbaar is en op den duur niet meer kan functioneren. De lintkabel heeft een lang en een kort uiteinde want de tweede aansluiting zit niet in het midden. De master, met de jumper op Ma, zit aan het korte uiteinde van de kabel en de slave, met de jumper op Sl, dan in het midden van de kabel.

Er kunnen meer voorwaarden zijn zoals een DVD drive die alleen slave kan zijn of een moederbord met een bepaalde beperking.

Er zou een stroomkabeltje los zitten. Molex is ook niet zo een goede stekker en SATA kan er uit schuiven als het geen klikstekkers zijn. Voel daarom eens of de schijven draaien maar let op: laat ze niet aan en uit gaan terwijl de datakabel aangesloten zit omdat schijven kunnen crashen. Daarom niet zomaar aan kabels gaan morrelen als de computer aan staat.

Hoi AndreazZz,

Hij is weer terug:thumb::thumb::thumb::thumb:
Ik had voor dat ik het forum kwam al de kabel van HD 3 los gemaakt maar geen reactie.
Nu heb ik, op jouw advies , de andere kabels even onderhanden genomen....
En hup daar was weer ....Gek maar het belangrijkste is dat ie weer zichtbaar is..
Hartstikke bedankt voor je advies!!!!!

Alfred 2

Ok jij bedankt voor je info, ja ik neem het mee voor de nacontrole :thumb:
Dank je wel !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan