hd formateer prog

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouman4

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
ik zoek een progje dat heel me hd terug naar de fabrieks format zet zodat oude partietie fouten en formateer fouten en overige bugs ook vlak getrokken zijn

Start op met een Madboot diskette en je kan kiezen tussen fdisk, gdisk (verbeterde versie van fdisk) en Low lever format (niet doen als het niet echt nodig is).

www.madboot.com

Boot.png

Laatst bewerkt:
Denk er wel om dat IDE schijven NOOIT zelf low level geformatteerd kunnen worden. Laat dit altijd door de leverancier doen.:rolleyes:

fdisk niet in ieder geval maar het moet echt terug naar fabrieks instelingen hoe lang het duurt boeit me niet prop hem wel in een bracket in een pc die wel tijdelijk staat te jakkeren

merk doet er niet toe want ik heb 3 verschillende hads waar ik dat bij moet doen ze zijden pas iets van disk sweeper ofzo
dat dat best een goed prog was en als de hd daarna overleden blijkt te zijn heb ik nog niks verloren want nu is hij door partietie en formateer fouten ook niet al te best

Geplaatst door bas9
Denk er wel om dat IDE schijven NOOIT zelf low level geformatteerd kunnen worden. Laat dit altijd door de leverancier doen.:rolleyes:

dit zou ik niet zeggen ik heb een pc met bios format in de bios maar dat heeft bij deze hd niet echt geholpen

en heb wel ergens een schijf met een low level format maar die stamt uit 1997 ofzo dus dat is achterhaald al zijn die hd,s ook niet al te jong

ok thanks ik zal eens proberen niet geschoten altijd mis ik heb er niks mee te verliezen of ik die hd nu maar half kan gebruiken door bugs en foute of meschien naa de format weer helemaal of juist niet meer dat maakt dan niet veel meer uit ik heb er meerdere liggen dus hoef niet zo op de een of ander te kijken :thumb:

ik heb er niks mee te verliezen

Je verliest er ook niets mee. Ik heb er al vele malen met succces een schijf mee geformatteerd. Na een Full format (duurt wel lang) is je schijf precies zo als die uit de fabriek komt...op de slijtage na uiteraard :D
Heb er schijven bij gehad die tijdens het installeren de meest vreemde foutmeldingen gaven. Na de format liep het dan als een speer.

ok dan is dat wat ik zocht :thumb: ik ga hem straks gelijk testen

hadt een progje gevonden dat heeft enkelde dagen flink aan het werken geweest op een andere pc heeft een klijn beetje gewerkt .

maar ik ben er intussen achter dat als je hd eenmaal software partition fouten of slijtage problemen gaat vertonnen dat zelfs een van de zwaarste fabrieks formats
of bios format er niet meer tegen op gewassen is

het is wel goed om alles maar dan ook alles op de schijf te vernietigen handig voor op kantoor .

even de server formateren zal de baas blij mee zijn .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan