HD formateren in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

G.I. Jane

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Ik heb een externe HD gekocht van 80GB Hitachi 7200 rpm 2mB cache met USB 2.0 aansluiting. Ik wil deze formateren naar FAT32 omdat Norton Ghost 2003 (en de DOS opstartdiskette hiervoor) niet NTFS kan lezen als dat de eerste partitie is. Nu probeer ik het te formateren in XP home edition, gewoon rechtermuisknop op de HD en dan Formateren. Echter hij geeft alleen maar de optie NTFS aan. Weet iemand een oplossing? HD in partities opdelen en dan de eerste als FAT32? Of een programma om dit te doen?

Groeten van Jane

Uuhm ik heb Norton Ghost 2003 en ik ghost al mijn NTFS partities hoor??

Externe hd,s zijn meestal leeg.
Probeer deze tip van Tiborv

Start > uitvoeren

Type Diskmgmt.msc (enter)

Daar kun je proberen de schijf te formatteren. Eventueel verwijder je de partitie helemaal en maak je deze opnieuw aan.

XP_PC: mijn HD van de PC en Laptop is: 1ste partitie C is NTFS en D, E is FAT32. Maar mijn externe HD is NTFS geformatteerd. In de beschrijving die ik bij Ghost 2003 had stond in dat de eerste partitie van de EXTERNE HD niet NTFS mag zijn, anders kan DOS de partitie niet lezen met opstarten. Mijn collega die dezelfde versie heeft lukt het wel omdat hij de image niet op een externe HD opslaat. Ik denk dat jij dat ook doet.

WvdWe: maar kan je dan aangeven dat je moet formateren in FAT32? en wordt mijn 80Gb schijf dan niet lager van b.v. 4Gb? Ik dacht even makkelijk een backup te maken op een externe HD maar het is toch niet zo eenvoudig als ik dacht. Ik heb in mijn laptop geen diskette station en het programma is nogal onduidelijk hoe ik op een andere manier een opstart CD maak of er eentje via mijn netwerk. Ik wil "gewoon" dat Ghost vanaf mijn externe schijf de image maakt en weer terug zet.

Groetjes van Jane

Laatst bewerkt:
Bij mijn collega waar het wel werkt ben ik er achter gekomen dat hij alle partities FAT32 zijn, waarschijnlijk lukt het daarom wel. Weet iemand een oplossing? Eventueel een NL handleiding Norton Ghost 2003?

Groeten van Jane

Ik exporteer en importeer van en naar externe HD's en het werkt? Maargoed :).

Wat je eventueel zou kunnen doen is formatteren als FAT en later converteren naar NTFS.

Lijkt me wel wat omslachtig trouwens.

Maar hoe doe je dat dan XP_PC? ook met Norton Ghost?
Ik doe vast wat fout. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een ander programma.

Groeten van Jane

Ik heb nu Norton Ghost 2005 gekocht en in 1x aan de praat gekregen met mijn externe HD. Norton Ghost 2003 in de prullenbak.

Groeten van Jane

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan