HD formateren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jammy

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Beste,

is het waar dat bij een nieuwe bvb.120gB HD niet meer eerst moet formateren? Dus meteen de CD WIN XP erin en klaar is kees?

Je moet de schijf uiteraard wel formatteren, maar het is wel CD van XP er in en starten maar. Via de CD van XP kun je namelijk de schijf partitioneren en formatteren.

Je moet elke HD partitioneren en formatteren, maar in de XP setup kun je dit makkelijk doen. Dus het is inderdaad een kwestie van CD erin, setup starten, partitioneren, formatteren, en installeren.

[edit]Tibor was me te snel af :D [/edit]

Ik begrijp maar niet hoe formatteren via de Windows cd gaat.
Nadat je in de Windows Setup bent gekomen zijn er 3 opties waaronder Windows installeren. Als je ja zegt moet je vervolgens kiezen op welke partitie je de installatie wilt hebben en als je dan C zegt is de mededeling dat er al een Windows staat en dat er dus 2x Windows op komt.

Geplaatst door Dick Borstlap
Ik begrijp maar niet hoe formatteren via de Windows cd gaat.
Nadat je in de Windows Setup bent gekomen zijn er 3 opties waaronder Windows installeren. Als je ja zegt moet je vervolgens kiezen op welke partitie je de installatie wilt hebben en als je dan C zegt is de mededeling dat er al een Windows staat en dat er dus 2x Windows op komt.

Als je C kiest dan moet je gewoon een paar keer op volgende (oid) klikken / enteren en dan kom je vanzelf in het scherm dat je kan formatteren.

Kun je daar kiezen tussen snel en uitgebreid formatteren?

(Dat is wel te wensen: met Madboot heb ik geformatteerd -de pc van m'n dochter- en er was naderhand nog een smak aan oude bestanden.)

Geplaatst door Dick Borstlap
Kun je daar kiezen tussen snel en uitgebreid formatteren?

(Dat is wel te wensen: met Madboot heb ik geformatteerd -de pc van m'n dochter- en er was naderhand nog een smak aan oude bestanden.)

Geloof het wel ja.

Of is het zo dat je de partitie (C) moet "verwijderen" en vervolgens een nieuwe moet maken?

Zó ben ik het elders tegen gekomen op mijn zoektocht, want ik wil het graag zeker weten.

Ik ben er achter:

Eerst partitie C verwijderen.
Dan nieuwe partitie maken.
Dan die nieuwe partitie formatteren. (niet snel.)
En dan Windows installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan