HD gecrashed: data??

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanV

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Hallo allemaal

Ik heb hier een harddisk (maxtor, 20 gb) die niet meer wil starten. (ratelgeluid, blijft hangen)
In bios wordt de drive wel herkend en ik wil nu proberen nog wat data te redden. Maar: ik krijg, als ik deze drive als slave in een ander systeem zet, die pc niet opgestart. Blijft hangen op de kapotte disk. Weet iemand op welke wijze ik kan proberen toch nog deze disk te benaderen en zo nog wat te redden?

alvast dank voor het meedenken.

Johan

De printplaat eraf draaien en op dezelfde hd draaien zeg maar. maarja....

Maxtor heeft een tool waar ik wel eens een hd mee gered heb, zoek maar even op google naar "harddisk repair maxtor tool" of zo

Kan het zo snel niet vinden,maar ik heb het nog wel op een floppy staan, dus geef me je emailadres in een PB en ik stuur het je

Gr Jozo

Bedankt Jozo,

Ik schijn geen PB te kunnen versturen. Maar ik denk dat jouw programma geen nut meer heeft; inmiddels kent ook het BIOS de schijf niet meer... Ook onder dos dus geen mogelijkheid de schijf te benaderen. Jammer (was net mijn schijf, maar die van een ontredderde kennis)...

nogmaals dank voor het meedenken.

groet Johan

Gewoon blijven restarten tot dat de bios hem weer ziet en desnoods ff slaan op je HD

Dat hieps ook bij mij en dan snel de data kopieren...

Hallo

Of deze drive eens enkel verbinden met de voeding , dus zonder flatcable .....

Opstarten , en luisteren of hij wil initialiseren.....

Het geratel is meestal een defekte kop , dus de stuurelektronika is nog o.k......

Een lichte tik , kan soms ook nuttig blijken....

Hopelijk kun je nog data recuperen , en anders ....tsja ..de backup gebruiken die hopelijk is genomen .....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan