HD gecrashed of virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zeepoog

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2003
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik had een HD van 16 Gig met 2 partitities. Op de eerste draaide win98 en de ander winXP. Na enige tijd verdwenen er dll-bestanden op de XP-partitie en na opnieuw opstarten deed ook Explorer.exe het niet meer. Na nogmaals opstarten deed de hele HD het niet meer. Heb inmiddels een nieuwe harde schijf en wil de oude als slave eraan hangen om h'm te scannen op virussen, maar helaas de oude schijf wordt niet meer herkent of wel herkent maar dan start de nieuwe HD niet meer op.
Ik lig los:confused:. Wie kan mij helpen?

heb je de schiven wel op master en slave gezet

opstartschijf master
2 de schijf slave

kun je instellen met de brugjes achterop de schijf,

suc6

Oossie

Heb alle jumpers op de goede manier geplaatst. Heb ook nog M'n BIOS verandert zodat hij ze automatisch detecteert, maar helaas....

En als je probeert ze op verschillende ide controlers te zetten

pri master hdd 1
pri slave cd/ dvd
sec master hdd 2
sec slave cd/dvd brander

suc6

Oossie

Heb beide hd's op aparte IDE's aangesloten zonder cd-romspelers of branders. M'n BIOS detecteerd beide HD's en start ook op, maar hij blijft in het opstartscherm van WinXP steken. Wat nu te doen?:8-0:

Groet,

Zeepoog

Mischien dat je hier een oplossing vind:
http://www.aumha.org/kbestop.htm iets anders zou ik ook niet weten

maar het lijkt mij dat de pc 2 besturingssystemen probeert te laden, en dat daardoor de pc vastloopt tijdens het opstarten

suc6

Kan je wat meer info geven ?

Wat staat er op de nieuwe HD , is deze met fdisk aangemaakt en geformatteerd , staat hier al een OS op.
Wat doet de pc als je alleen de nieuwe HD erin hangt.

Hoe meer info je geeft des te meer forummers reageren.

speedtouch.

Heren,

Dank voor jullie hulp maar m'n HD is fysiek gecrashed volgens de leverancier. Dus niets meer aan te doen.":("

Groet,

Zeepoog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan