HD gecrashed??

• Onderwerp starter Onderwerp starter miem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen Eric;)
Ik ben vergeten een scandisk uit te voeren.
De C schijf heb ik nu op FAT staan, leek mij makkelijker om in geval van nood met een opstart diskette in dos te komen.

In schijfbeheer kan ik nu toch die C schijf een naam geven?
En hoe verwijder ik dan die partitie en maak ik weer een nieuwe C aan? Worden die opties genoemd in de setup??

Ik brand nu maar alles even op dvd voor de zekerheid. Als de hdd nu stuk is en het geen virus is, kan dan deze ellende weer voorkomen?

Ik weet niet hoe groot C: is

Boven de 16 gig is FAT32 niet aan te raden, ga zelf nooit verder dan 8, i.v.m. de sector grootte.

Ja je kunt hem nu gewoon een naam geven in windows. Met rechts op klikken en naam wijzigen. Maar je zult hem ook wel kunnen herkennen omdat hij nu fat32 is, tenzij je daar er meer van hebt.

Het kan allemaal in setup, je krijgt de keuze vanzelf, gewoon even eerst lezen voordat je op een toets drukt.

Het mooiste is optie twee in een andere PC, maar als je direct na de installatie scandisk runt moet het ook goed gaan.

Eric.

Bedankt voor je hulp, ik kan pas later vanmiddag er mee aan de slag. Ik zal hier wel een update geven hoe het is verlopen.

Daar ben ik weer. Heb nog wat backup gebrand en het systeem werd instabiel, dus heb ik opnieuw opgestart.

Opstarten lukt dus niet, ik krijg de melding:"General Protection Fault" en een hoop cijfer en letter codes.
Met een opstartdiskette (c schijf is FAT, de rest NFTS) kan ik wel files zien op alles schijven.

Ik word er zo langzamerhand echt wanhopig van.

Dev schijf is een anderhalve maand oude Western Digital 200GB schijf en besturingssyteem Win2k, pc een Pentium 3 1000Mhz met 512 ram geheugen. Pc is een Medion, die is uitgebreid met meer geheugen en een dvd brander en nu dus met een nieuwe harde schijf.

Gisteren de C schijf verwijderd, opnieuw aangemaakt en geformatteerd. Win2k opnieuw geinstalleerd en alle update en bijna alle programma's die ik gebruik. Vanmorgen wat gesurft en nog wat programma's en na de boodschappen weer een crash. Allerlei dll files werkten niet meer, melding van draai chdsk. Geprobeerd om chdsk te draaien, maar dat lukte niet. Opnieuw opstarten lukte ook nu niet meer.

Ik geef het nu maar op. Maandag ga ik maar een andere schijf kopen, hang deze er maar even aan om de data over te pompen en gooi die schijf dan maar eens hard tegen een muur ofzo:evil:

Ik baal er wel van, maar ik blijf niet dagen aan modderen met een schijf die niet meer wil. Zal het topic maar op opgelost zetten.:confused:

Iedereen bedankt voor het meedenken, met name Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan