HD gekopieerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo,

Ik heb gisteren een volledige kopie van een 80 gigabyte harde schijf gemaakt, omdat ik een schijf moet vervangen en niks kwijt wil raken.
Ik heb de kopie gemaakt met het programma Save & Restore van Norton.
Heb vervolgens de nieuwe schijf waar de kopie op staat master gemaakt en in de pc geplaatst, maar nu krijg ik de melding dat hij niet bootable is, is het mogelijk om de schijf op te laten starten met Windows??
Of kan je vanaf een kopie niet booten??

Iemand een idee?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Dan is de eerste partitie niet op aktief gezet.

Als je die schijf in een andere pc erbij kunt hangen, kun je dat in diskmanagement doen, na die aktief gezet te hebben, kun je het beste ook weer de opstartpartitie van die comp zelf ook weer als aktief zetten, anders heb je daar een probleem met opstarten.

Bedankt voor je antwoord maar waar zit dismanagment en kan ik dat extern ook doen, ik heb de nieuwe schijf nu even extern gemaakt om een andere pc.

Geen idee, maar met proberen kom je een hoop te weten, vergeet niet wat ik eerder zei, ook weer die 1e partitie aktief maken van die comp/schijf, dan blijft die andere, externe gewoon ook aktief.

HD in andere pc plaatsen

Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om een harde schijf uit een pc over te zetten in een andere pc, werkt het dan??
Een schijf waar op Windows al is geinstalleerd.

Nee, denkelijk niet, alleen als je dezelfde chipset merk hebt, maar dat was de vraag ook niet.:shocked:

Tip, stel je hebt een nieuwe schijf, waar je de windows van de oude schijf op wilt zetten, zet de nieuwe en oude schijf in een andere computer erbij, in die van je buurman, b.v.:)

In windows kun je dan die nieuwe schijf indelen, en aktief maken, wel even de systeempartitie van de schijf van de buurman ook doen, dan zijn ze ineens beide aktief, maar dat moet zo, anders kan hij niet meer opstarten.

Dan kopieër je de inhoud van de virtuele C: partitie, van de oude schijf, want die heeft nu immers een andere schijfletter gekregen, naar de toekomstige C: partitie op de nieuwe schijf, als master in je eigen computer zetten, en draaien maar

De oude schijf kun je er later bij hangen, en opnieuw indelen, voor backups of zo.

Ook de software van b.v. Maxtor kan dat, de oude clonen naar de nieuwe.

Pfffffffff wat een gedoe zeg haha, hebben ze daar nog gaan makkelijkere manier voor gevonden??
Maar hoe krijg ik de nieuwe schijf aktief??

Gewoon in schijfbeheer.:)

Rechtermuisklik, en voor partitie als aktief markeren, vergeet daarna niet de systeempartitie ook weer aktief te maken, windows, hè.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan