HD grote files niet verplaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Ik heb vorige week een nieuwe Externe Harde Schijf gekocht (2,5" van Samsung 640gb)

Echter wanneer ik nu sommige image files wil verplaatsen krijg ik een foutmelding.
Heb het met 2 files geprobeerd 10gb & 7gb en bij beide wordt de actie afgebroken.

Hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen?

Eerst maar eens nakijken in Schijfbeheer ([Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc -> scherm maximaal groot maken) in het onderste deelvak gaan kijken of je wel NTFS partities gebruikt op die externe harde schijf.

Zijn die niet NTFS maar FAT32, dan kunnen de individuele bestanden maar maxi. 4 GB groot zijn. NTFS heeft die beperking niet.

Succes,

Tijs.

Ja, klopt het is fat32.

Hoe kan ik hem omzetten naar NTFS?

Stel dat het schijfletter X: is die nu FAT32 is.
Dan kun je die omzetten m.b.v.:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> convert X: /FS:NTFS

Tijs.

hd grote files

ik wou nog even vragen om die schijf van naam te veranderd, moet de schijf hiervoor leeg zijn of kan ik alle bestanden er zonder gevaar laten opstaan...?

alpha

Naam wijzigen kan gewoon met de bestanden erop. Rechtsklik in Deze Computer op de schijfletter die je een anderen naam wilt gegeven, en kies Eigenschappen.

Je kunt dan in tabblad Algemeen de naam aanpassen.

Succes,

Tijs.

Mod edit

@Alphapunk:Welkom op Helpmij.nl:thumb:
Betrekking tot je vraag:Graag in vervolg een eigen vraag maken.Inbreken in iemands anders zijn/haar topic is niet gewenst op Helpmij.nl(lees: toegestaan)
Voorals nog laat ik de posting hier staan en kan je iets met het antwoord van Dnties.
(Ik verwacht van wel)

Succes...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan