hd herkent cd-rom en rewriter niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Berichten
3
Eigenlijk heb ik twee problemen die wellicht met elkaar te maken hebben.

mijn pc geeft een foutmelding bij de primaire ide-controller en secundaire ide-controller. de controllers zijn of niet aanwezig ofwel niet alle stuurprogramma's zijn geinstalleerd.

Hoe kan ik deze foutmelding herstellen?

Ik kan windows niet opnieuw installeren want de hd herkent de cd-rom speler en de rewriter niet.

Kan dit aan de foute installatie van de ide-controller liggen?

wie kan mij helpen? alvast bedankt.
gr Inge
 
Nooit geweten dat de hdd een cd-rom speler o.i.d. gaat herkennen............... :confused:

je schrijft niet welke Windows versie je hebt geinstalleerd en welke schijfindeling je hebt gekozen.....

als het Windows Me of lager is....
gebruik dan een 98se bootdisk om op te starten en na de opstart, type achter de a:>

format c:

en druk op enter.

Heb je Windows XP en is de schijf middels FAT ingedeeld, zelfde procedure als hiervoor.

Heb je Windows XP en is de schijf NTSF ingedeeld, opstarten met de hiervoor genoemde disk en dan EERST Fdisk draaien en de primaire partitie verwijderen (=NTFS)
Daarna zelfde procedure als hierboven

Vergeet niet om in het bios van de pc de A-drive als 1ste bootdevice in te stellen.
 
Laatst bewerkt:
wat ik nog vergat:

en na de format vanzelfsprekend opstarten met de XP CD en dan ben ik er zo'n beetje 99,9% van overtuigd dat het e.e.a. goed komt........

Handig is ook om dan eerst even in het bios de opstartvolgorde (bootsequence) in te stellen op:

D:
A:
C:

Heb je geen XP maar ME of 98, dan na de format gewoon opstarten met de 98se bootdisk en daarna de CD van ME / 98se erin,

vervolgens:

setup.exe
 
Laatst bewerkt:
hoi,
bedankt voor je snelle reactie

het gaat om windows 98

maar ik begrijp het niet helemaal...

wat is precies een bootdisk?

en ik heb de hd's is opgedeeld in c, d en e


gr Inge
 
deze (Windows 98SE OEM)
Download deze, zet de bestanden op een diskette en start op met de diskette.

Als je bedoelt dat je hdd is opgedeeld in de partities C, D en E dan is de CDrom waarschijnlijk F.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan