HD in netwerk meldt zich te vaak!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
In ons netwerk is een externe HD (Freecom Classic 250 GB) geplaatst. Alle PC's zien die en er kan volop gebruik van gemaakt worden, vooral voor backups.\

Deze HD is dus met een Lan-kabel aangesloten op het netwerk en staat op een "verborgen" plaats continu aan.

Het probleem is echter dat elke keer als er een PC in het netwerk (allen XP) wordt aangezet deze HD zich meldt.

Dat is dan het window met:
"Op deze schijf of dit medium bevinden zich verschillende soorten inhoud. Wat wilt u dat Windows doet? "

En dan het bekende keuzelijstje met o.a Afspelen bestanden en als laatste keuze geen actie ondernemen

Soms zoekt hij deze HD helemaal door bij het opstarten alsof ik hem een zoekopdracht gegeven heb.

Ik heb een blanco autorun.inf in de root van de HD gezet, maar ik blijf bij het opstarten die melding krijgen en moet het telkens wegklikken.

Ik heb ook bij de eigenschappen van deze HD in de verkenner aangegeven dat automatisch afspelen niet hoeft etc.

Hoe kan ik nu zorgen dat de HD zich niet meldt, maar toch gewoon aanwezig is? Een bepaalde opdracht in de autorun.inf misschien of iets anders.

Graag wat hulp. Moet voor een kenner een kleintje zijn, dacht ik zo....

Eigenlijk is je probleem hetzelfde dan als je een cd in je pc steekt dat die ook automatisch met de scherm wordt opgestart als ik het goed begrijp.

Veel weet ik hier niet over maar het kan misschien wel zijn dat ge bij Uitvoeren msconfig intypt en dan het tabblad opstarten neemt en daarin kijkt of die externe hd te zien als mede optestarten. Is dat zo dan verwijder het vinkje en je pc start opnieuw op.
Doe dat op de pc waarop die hd is aangesloten.

Als dit niet lukt kan er misschien in de bios (hier ben ik wel niet zeker van) staan dat die hd ook moet geboot worden. Normaal is first boot je hd met windows en dan de cdroms en diskettestations en als daar die externe hd bij staat dan disable die.

Probeer dit allen maar eens!!!

succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan