HD is weg :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker62

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2002
Hallo,
Ik heb gisteravond Windows XP geinstallleerd op de computer van een vriend. Daarvoor had ik z'n beide schijfen C, en D, geformatteerd.
Nu ging de installatie goed, en deed winxp het prima, behalve dat: het een remote procedure call kreeg na een aatal minuten, waardooor de computer opnieuw opstarte, en dat hij er vandaag ineens achter kwam dat ie helemaal niet meer opstart. Het probleem is dus nu ineens dat ie geen HD meer ziet. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets lukte.. Iemand een suggestie????

RPC probleem is Blaster. Gebruik zoekfunctie maar eens.

Zodra je al verbinding met internet maakt zonder firewall kan je al meteen geinfecteerd zijn.

Geplaatst door megabit
Zodra je al verbinding met internet maakt zonder firewall kan je al meteen geinfecteerd zijn.

hmm... Tjsa.... Dat zou dan kunnen... Maar op dit moment kan ik er geen bal aan doen omdat de HD gewoon "weg" is:confused:

Het volgende (bijlage) biedt nog uitkomst.
Let wel op dat je hierna alles opnieuw partitioneerd en formatteerd !

Laatst bewerkt:
Misschien is de harde schijf gewoon niet gepartitioneerd, dit kun je doen met fdisk. Staat de harde schijf wel in de BIOS?

Geplaatst door megabit
Misschien is de harde schijf gewoon niet gepartitioneerd, dit kun je doen met fdisk. Staat de harde schijf wel in de BIOS?

Nee... De HD staat ook niet in de bios meer....

EN dat DEBUG verhaal, dat vind ik wel een beetje eng...

Is niet eng, gebruik ik vaak met harddisken met problemen.
Het haalt in 1 keer alle partities van de harddisk af.
Als je hem dan opnieuw partitioneerd en formatteerd, is ie weer clean.
Ook de bootsector is dan weer hersteld.

Maar als je harddisk in de bios niet meer gezien wordt, zou ik eerst daar aan werken.
Kabels nalopen, voeding nalopen, master / slave jumpers....
Zet er eventueel een andere harddisk in als master, en laat dan Aida-32 eens zoeken naar je verloren harddisk.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Paul-RT
Is niet eng, gebruik ik vaak met harddiken met problemen.
Het haalt in 1 keer alle partities van de harddisk af.
Als je hem dan opnieuw partitioneerd en formatteerd, is ie weer clean.
Ook de bootsector is dan weer hersteld.

Maar als je harddisk in de bios niet meer gezien wordt, zou ik eerst daar aan werken.
Kabels nalopen, voeding nalopen, master / slave jumpers....
Zet er eventueel een andere harddisk in als master, en laat dan Aida32]Aida-32[/URL] eens zoeken naar je verloren harddisk.

Hmmm... Dus ik moet er eerst voor zorgen dat de HD word herkend.... Het lijkt me vreemd dat de kabels ineens los zijn gaan zitten, maarja, kan het proberen. Daarna datdebug verhaal maar proberen.
Nu dus de vraag hoe ik die HD terug in de bios krijg.

hd weg is vreemd , maar rpc en opnieuw opstarten is inderdaad het blastervirus.

Daar kun je
dit tegen doen.

Als je te kort op internet kunt om alles te downloaden moet je bij start, uitvoeren het commando shutdown -a intikken.(let op de spatie na shutdown). Dan sluit je pc niet iedere keer af en heb je alle tijd.

Dit werkt uiteraard alleen als je hd weer herkend wordt.

Laatst bewerkt:
Als de harddisk weer wordt herkent, en windows wil weer starten, dan heeft het debug verhaal geen functie meer.
Ik zou in dat geval alleen aan het virus werken.
Dat scheelt je weer een herinstallatie.

Geplaatst door Paul-RT
Als de harddisk weer wordt herkent, en windows wil weer starten, dan heeft het debug verhaal geen functie meer.
Ik zou in dat geval alleen aan het virus werken.
Dat scheelt je weer een herinstallatie.

Tsja... dat virus is het probleem op zich nog niet... Alleen de HD...

En als je de schijven 1 voor 1 aansluit? Dus eerst de C zeg maar en controleren of die op Master staat (jumpersetting)

Wel raar dat hij niet in het Bios herkend wordt, want het heeft eerder gewerkt neem ik aan. Jullie hebben niets aan de kabels en jumpersettings gedaan?

Geplaatst door Tanja1968
En als je de schijven 1 voor 1 aansluit? Dus eerst de C zeg maar en controleren of die op Master staat (jumpersetting)

Wel raar dat hij niet in het Bios herkend wordt, want het heeft eerder gewerkt neem ik aan. Jullie hebben niets aan de kabels en jumpersettings gedaan?

nee... Gister gewoon XP geinstalleerd, daarna beetje rondgekeken, teon de PC uit, en vanochtend deed ie het niet meer...

Ok, hij start dus nu helemaal niet meer op. Ik neem aan dat je een of andere melding krijgt? Die is heel belangrijk. Meestal kunnen we wel tot een oplossing komen als de melding bekend is.

Zou je die hier willen vermelden?

Geplaatst door Tanja1968
Ok, hij start dus nu helemaal niet meer op. Ik neem aan dat je een of andere melding krijgt? Die is heel belangrijk. Meestal kunnen we wel tot een oplossing komen als de melding bekend is.

Zou je die hier willen vermelden?

Nee... alleen iets van Non strike disk error, replace disk, blablabla....

Verder geeft ie bij de POST ook al bij Pimary master: none aan, terwijl de HD de primary Master is.

Ook al heb je nergens aangezeten. Ik zou toch even naar de kabels e.d. kijken. Als de hd niet kapot is, dan zou hij toch herkend moeten worden in het Bios.

Het gaat niet vanzelf dus.....dubbelcheck lijkt me een oplossing. Schijven 1 voor 1 dus aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan