HD kapot? C: formatteren? of gewoon iets mis met boot.ini?

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
ok... ik kan mijn windows xp niet meer opstarten.. na het moederbordscherm komt er een zwart beeld en 30 sec later de volgende melding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of is beschadigd:

Windows\System32\Hal.dll


ik heb de file hal.dll gedownload en op een floppy gezet. ik heb het systeem met de opstartdiskette van windows 98 opgestart, en dan krijg ik prompt.

als ik dan de hal.dll file van a: (nadat ik de systeemdiskette eruit heb gehaald en de floppy met hal.dll erin heb gedaan) wil kopieren naar de map c:\windows\system32 geeft hij dit aan:

gegevensfout bezig met lezen station C
Afbreken, Opnieuw proberen, Mislukt


op deze site staat iets van dat de c partitie moet worden geformatteerd of dat simpelweg de HD kaduuk is. Aangezien we toevallig voor dit probleem gekeken hebben naar de status van de HD, bleek deze nog goed te zijn.

Maar dit gaat over een systeem met Win 98.. is er misschien iets voor windows xp wat mij kan redden?

ik heb ook nog op deze site gekeken, daar staat dat er iets mis is met de boot.ini file. Er staat dat ik het systeem met de cdrom op moet starten, maar dit lukt mij niet...


Wie kan mij helpen zsm helpen???

alvast heel erg bedankt
 
Staat je Cdrom wel als eerste Boot in de Bios?
Dan moet je me de cd op kunnen starten.
 
Is je schijf op ntfs geformatteerd? Of op Fat32?
Kun je zien als je met win98 opstart en dan met FDisk naar je schijf kijken.
 
Laatst bewerkt:
1.
Bestandje downloaden
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?hal
op andere pc, op diskette zetten, op kapotte pc booten met opstartdiskette, bestandje van diskette kopieren naar waar hij moet komen.
2.
Best is om deze DLL vanaf de Windows XP cd te kopieren naar
de System32 met behulp van de herstelconsole.

1) Opstarten met de Windows XP cd,
2) R (Repareren) kiezen,
3) Op de vraag bij welke installatie je u wilt aanmelden geef je 1 als antwoord,
4) Het administrator-wachtwoord word gevraagt
5) Typ dan het volgende :

"Expand E:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
zonder " " tekens.
De letter E: moet je veranderen naar de letter van uw cd-rom.
Daarna verander je in de Bios de opstartvolgorde en je zet de harde schijf (HDD0 of IDE0) als Eerste.

Maar de melding "Missing Hal.dll" gaat eerder te maken hebben met
een beschadigde Boot.ini

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?hal
 
ok, na het proberen van het formatteren van de HD, blijkt dat de harde schijf gewoonweg kapot is :( :( :( (na anderhalf jaar? :eek:) maar jullie toch bedankt voor jullie hulp ;):thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan